Raid 10 met 8 harde schijven mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnnyReinders

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Hallo,

Ik wil mischien wat opslag ruimte gaan verhuren als webserver etc. En voor de opslag wou ik dan graag raid 10 gebruiken. Hoeveel harde schijfen kunnen er maximaal in raid 10? Als ik 2 ide of sata aansluiting heb op me moederbord dan kunnen daar dus 2 stekkers in met 2 aansluitingen voor hdd of dvd speler etc. maar kan ik dan ook een extra stekker de in zetten dat je dus in plaats van 3 stekkers 4 of 5 stekkers hebt per ide kabel?

Ik heb ff schematje gemaakt over hoe ik het wil hebben.

HDD CONFIG.png

Maar dan heb ik dus 4 hdd per kabel en er kunne maar 2 per kabel.

Dus mijn vraag:

Kan ik van een ide kabel met 3 stekkers ook een kabel van 5 stekkers maken, en kan dit ook voor de voeding? Ik vraag dit ivb met spannings verlies en snelheids verlies.

Alvast bedankt ;)

Bij RAID10 moet je veelvouden van 4 gebruiken voor het aantal schijven. Theoretisch is er geen maximum. De beperking zit in de gebruikte controller. Bij IDE heb je dus een max. van 4 schijven.

als je een grote server wil met veel Stationary memory(HDD, SSD etc.)dan zal ik je aanraden om meerdere PC' s te gebruiken, en een upload en download snelheid van min 50 Mbit/s.

Wat je nu vraagt draagt heele rg veel risico met zich mee, en kan heel je server plat gooien al gat er 1 ding fout.

Spannings verlies : Ja. tenzij, natuurlijk, je een mooie voeding hebt die nog je buurman zn huishoude (bij weize van spreken) kan behoeftigen.

snelheids verlies : JA, Geen twijfel mogelijk, bij Vaders baard als je voor snelheid gaat doe dat absoluut niet.

MVG.

~peanut.

Okee dus hoeveel harde schijfen raden jullie mij aan per server? zowiso 2 om elkaar te backuppen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan