Raid 5 error

Status
Niet open voor verdere reacties.

BFGTech

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2008
SITUATIE:

Ik heb een windows vista ultimate 32bit pc met een raid 5 opstelling, vanmorgen kreeg ik de volgende error: 0 degraded 1 error. Volgens het raid menu was de 4e hdd stuk, ik heb deze vervangen en de optie Rebuild gekozen. Als ik de pc nu opstart zie ik staan: rebuild ipv healty dus ik neem aan dat er gerebuild word.

Normaal zou ik volgens de kennis die ik heb bij een raid 5 opstelling de pc gewoon moeten door starten naar windows, daar begint de pc ook aan maar daarna krijg ik een leeg zwart scherm en ik zie mijn cursor, maar meer gebeurt er niet. Na +/- 10min start de pc opnieuw op uit zich zelf en dan krijg ik weer het zelfde verhaal.

WAT IK GEPROBEERT HEB:
Ik heb de dvd van vista geplaatst en herstel geprobeert, maar dat resulteerde erin dat mijn pc de hele windows versie niet meer zag, nu is dat weer verholpen maar ik krijg nog steeds het zwarte scherm met de cursor (die kan ik wel verplaatsen).

Ik heb een nieuw mobo geplaatst, nieuw geheugen, een nieuwe cpu, een nieuwe voeding en nieuwe kables, niets hielp dan behalve die ene schijf vervangen.

Op de pc staan ZEER belangrijke data van 2 weken (sinds mijn laatste backup) die ik niet kwijt mag raken, is er een optie? wie heeft ervaring met Asus raid rebuilden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan