RAID arrray aanmaken, drivers voor floppy te groot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
1.172
Ik wil de promise controller voor RAID (vanaf mobo cd-rom) en daar de drivers van op een floppy zetten.
Dat staat ook in de handleiding dat ik dat zo moet doen, nu echter krijg ik de melding dat de bestandjes te groot zijn voor een floppy.
Dat is flink balen en vraag mij nu af wat te doen. Op een CD zetten is natuurlijk geen optie want dan wordt het tijdens de installatie niet gelezen daar de XP CDrom er dan in hoort te zitten.
Wat nu ?

Moederbord : MSI K9A2 Platinum.
Misschien iemand die het probleem weet te omzeilen ?
 
Je moet als het goed is 4 bestandjes op een floppy zetten. Waaronder een TXTsetup.oem.
 
Ja klopt maar in het geval van die promisecontroller voor dat bord zijn het drie bestandjes en drie mappen. In totaal is dat 5 mb oid. Dat gaat dus niet lukken.
 
Die mappen zou je niet nodig moeten hebben. Kun je een screenshot maken?
 
En wat staat er in de mapjes?

Welke heb je van de volgende site gedownload?
http://global.msi.com.tw/index.php?func=downloaddetail&type=driver&maincat_no=&prod_no=1332

De promise vermoed ik, heb je ook die daar onder staat geprobeerd? Daar staat namelijk bij dat je deze op een floppy moet extracten.

Die daar onder staat is de sb600 en die heb ik nu net niet nodig. Het gaat echt om de T3 promise controller die aan het werk moet. Dat is vanwege ondersteuning van SAS schijven en uiteraard de snelheid.
 
Oke probeer het volgende eens.

Zet de drie bestandjes die in de map i386 staan plus de txtxsetup.oem bestand op een floppy. (Driver > i386) Dus geen map op de floppy zetten, alleen de inhoud van die map en dat andere bestand erbij. Kijk eens of dat werkt.

Je krijgt dan een floppy met de volgende bestanden:
ftt3.cat
FTT3.inf
FTT3.sys
txtsetup.oem
 
Laatst bewerkt:
Sorry dat ik inbreek in deze discussiedraad, maar vlgs. mij moet de constructie zo zijn:
Download dit bestand

Ga naar de map FastTrak, en daaronder de submap Driver.
Kopieer FTT3, readme.txt en txtsetup.oem naar de hoofdmap van een floppy.
Kopieer daarna de map i386 (met inhoud) naar de hoofdmap van de floppy.

Total bestandsstructuur op floppy wordt dan dus:

FTT3
readme.txt
txtsetup.oem
i386 -> ftt3.cat
i386 -> FTT3.inf
i386 -> FTT3.sys

Ik leid dat af uit de txtsetup.oem, waar voor 'disk1' de \i386 map wordt aangeduid als submap. Vlgs. mij moet dus de i386 map (met inhoud) op de floppy staan.
Overigens past de amd64 map er ook nog gemakkelijk bij op de floppy.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het over de i386 map, maar er is ook die amd64 map, kan ik die dan gewoon op flop erbij zetten, want ik heb een amd systeem ? Als er dus teveel op die flop staat maakt dat dan niet uit ?
 
Je hebt het over de i386 map, maar er is ook die amd64 map, kan ik die dan gewoon op flop erbij zetten, want ik heb een amd systeem ? Als er dus teveel op die flop staat maakt dat dan niet uit ?

Maakt niet uit: Je krijgt een keuzemenu, waar je dan de juiste keuze bij moet maken. Jij zult wel keuze 1 moeten gebruiken. En je mag dus gerust die amd64 map erbij zetten, want dat hoort bij keuze 2 én past gemakkelijk erbij op de floppy (geen ruimtegebrek). De floppy is dan ook nog eens helemaal compleet.

Tijs.
 
Maar de juiste keuze : Is dat dan i386 of die amd64 map ? Want ik heb een amd systeem.
Er komt overigens gewoon een 32 bits XP op en dus géén 64 bits.
Wat is dan nu wijsheid, die i386 of amd64, welke keuze is dat dan ?
 
Als je XP 32-bit gaat installeren, dan x86-platform, in geval van XP 64-bit, dan x64-platform

Tijs.
 
Okay Tijs, heel erg bedankt en ik ga het proberen. :thumb:
Je hoort het wel wanneer het gelukt is.
 
Nou helaas is het niet gelukt.
Ik krijg steeds een melding :
bestand:\i386\FTT3.sys heeft een onverwachte fout veroorzaakt op regel 2113 in D: \xpsprtm\base\boot\setup\oemdisk.c.

Het vervelende is nu dat zelfs in het bios geen harde schijf meer te bekennen is, wat ik ook probeer.
 
Er lijkt mij geen relatie te zijn tussen de driverfloppy en het feit dat in de BIOS niets meer te bekennen is van de harde schijf. Waarschijnlijker lijkt mij dat je eerst het probleem met de BIOS-herkenning moet oplossen, en dat je dan met de driver ook gewoon uitkomt (een driver wordt niet gebruikt als het apparaat waar de driver voor dient niet wordt herkend).

Sluit alles nog eens opnieuw aan, zet de BIOS terug naar fabriekswaarden etc. om hopelijk de harde schijf/RAID-set weer zichtbaar te krijgen.

Tijs.
 
Nou een harde schijf ziet hij nadat ik de waarden in het bios heb hersteld .
Ik heb drie harde schijven . Een van 1 TB en twee van 320 GB. Op die twee van 320 GB wil ik een raid0 config maken als opstartschijf.
Die ene van 1 TB wordt in het bios dus herkend maar daar moet winXP dus niet op.
Verder kan ik dan in het bios die raid0 config aanmaken en dat lukt allemaal wel, maar als ik dan XP wil gaan installeren met de floppy met de drivers en F6 tijdens het installeren wil doen dan ziet hij de floppy ook zelfs nog wel, en dan geef ik de drivers aan, hij gaat dan verder en ..... ja hoor ,dan krijg ik weer die melding van die regel 2113 over die onverwachte fout.
Ik wordt er een beetje moedeloos van.
Moedrbord is MSI K9A2 Platinum. Ik wil dus die promisecontroller gebruiken voor die twee schijven van 320 GB waar dus het besturingssysteem op moet komen te staan.
 
Ik heb nog eens naar die foutmelding gekeken. Is dit wel de XP CD die bij de computer is geleverd? Ik zie iets staan over OEM, vandaar deze vraag.
Als je een andere dan de bijgeleverde CD gebruikt kan dat mogelijk de oorzaak zijn van de foutmeldingen, slechte ondersteuning van 'vreemde' hardware etc.

Verder zou je nog kunnen kijken wat er gebeurt als je XP ServicePack2 integreerd ('slipstream') of evt. zelfs ServicePack3 in een nieuw te branden installatie-cd. Je kunt daar zelfs alvast de Promise-drivers in integreren (wat ik zeer aanbeveel).

Zoek op Internet naar SP2 XP NLITE
en je zult voldoende tips kunnen vinden om SP2 of SP3 te slipstreamen.

Succes,

Tijs.
 
Ik heb nog eens naar die foutmelding gekeken. Is dit wel de XP CD die bij de computer is geleverd? Ik zie iets staan over OEM, vandaar deze vraag.
Als je een andere dan de bijgeleverde CD gebruikt kan dat mogelijk de oorzaak zijn van de foutmeldingen, slechte ondersteuning van 'vreemde' hardware etc.

Verder zou je nog kunnen kijken wat er gebeurt als je XP ServicePack2 integreerd ('slipstream') of evt. zelfs ServicePack3 in een nieuw te branden installatie-cd. Je kunt daar zelfs alvast de Promise-drivers in integreren (wat ik zeer aanbeveel).

Zoek op Internet naar SP2 XP NLITE
en je zult voldoende tips kunnen vinden om SP2 of SP3 te slipstreamen.

Succes,

Tijs.

Nee dit is mijn eigen XP cd. Ik heb die PC zelf gebouwd.
Ik heb ook een slipstream met servicepack2 geprobeerd maar dan geeft hij hetzelfde probleem.
En dat SP2 XP NLITE , dat is dan zeker een uitgeklede versie van XP. Dat schiet niet echt op dan ?
 
[...]
En dat SP2 XP NLITE , dat is dan zeker een uitgeklede versie van XP. Dat schiet niet echt op dan ?

Niks uitgeklede versie. NLite is een programma waarmee je het slipstreamen eenvoudig kunt doen, je moet gewoon zoeken zoals ik zei (in Google bijv.) naar die zoektermen samen.
Je 'verrijkt' met NLite de XP installatie-cd met (bijv.) een servicepack, extra hardware ondersteuning (zoals jij wilt) etc.

Frisian heeft hier een handleiding gemaakt voor slipstreamen met NLite, maar ik denk dat er op Internet mooiere/uitgebreidere gebruiksinstructies te vinden zijn.

Probeer het uit zou ik zo zeggen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan