RAID Configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geert1973

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Hallo, kan er mij iemand vertellen hoe ik juist een RAID configuratie moet doen.
Ik heb 2 SATA HD van 80GB en zou deze graag in een raid 0 striping configuratie zetten.
Maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.
Ik begin met een propere pc, dus moet alles nog installeren.
Kan er iemand mij zeggen wat ik dan stap voor stap moet doen.
Het enigste dat ik weet is dat je bij de inst. van windows op F6 moet drukken om de harde schijven te laten herkennen. Maar is dat ook eender met welke controller? Er staan er zoiets van een 5 tal bij!!!

Eerst in de bios de raid controller ook op raid zetten, daarna in de raid bios de schijven aanmelden en een array aanmaken.

Je weet indien er een probleem is met een schijf, je niets meer kunt repareren? in deze configuratie.

wat is een array, hoe doe ik dat...
Moet ik dat met het disketje doen, waar de drivers opstaan...

Pak je manual van je moederbord er even bij, daar staat het in.
Kijk eens wat ik nu in mijn vorige reply neerpende, in de bios de raid enablen, daarna in de raidbios de schijven aanmelden en een array maken, daarna pas met de F6 de raid drivers laden als je windows gaat installeren.

Alles over raid.

Denk dat je eerst jezelf moet verdiepen in raid, nu probeer je zonder enige kennis iets voor erkaar te maken.
Voordeel, je wodt dan er ook niet door gehinderd, door de kennis dan.:rolleyes:

Dat is de bedoeling, het aan iemand vragen :thumb:
Zal het eens lezen, maar heb zo al in de rapte gekeken, er staat niet bij hoe ik dit moet doen :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan