RAID configureren op bestaande installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

JOhnDoe639

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2001
Hallo,
Ben op zoek naar wat logica achter de installatie van RAID. Het volgende is het geval. Ik heb een ASUS M2NPV-VM moederboard met on-board RAID. Bij het afleveren van de pc toen ik deze kocht zat er 1 sata hdd in. Nu wil ik er dus een 2e bij zetten om de boel te mirrorren. Wat ik dus deed was in de bios RAID algemeen op enabled zetten, en voor de beide hdd's. Tijdens de boot sequence kwam er een RAID menu bij, hier kon ik een array maken en de beoogde schijven er in plaatsen. De computer startte niet meer op! Terugzetten werkte in eerste instantie ook niet, wel na het plaatsen van de Vista installatie cd. De vraag: hoe krijg ik de boel wel werkend, liefst zonder herinstallatie (alles staat er al op).

Many thanks!

dus dat woord zowie zo een herinstalatie als je mirror of snelheid er is geen andere manier helaas.

in de sata bios kies je voor mirroring.
en dan zal je een nieuw instalatie moeten uitvoeren om de zaak te laaten werken.
wat jij wil gewoon bij plugen zonder wijziging in de sata bios gaat niet werken.
en windows zal dan ook niet werken op die wijzen.

Laatst bewerkt:
Oké, klinkt niet best. Maar goed dan ga ik de data maar even apart zetten en de Vista installatie opnieuw uitvoeren.

Bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan