Raid controller

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik heb een reïnstall Windows XP gedaan voor mijn zoontje. Er zit een sata moederbord in maar er zijn twee ATA schijven op aangesloten. Nu krijgt ie elke keer de mededeling dat de sata controller ontbreekt.
Nu vraag ik me af wat ik verkeerd heb gedaan.
Je moet als je voor SATA kiest op gegeven moment een floppy met sata prg erop installeren. Nu weet ik niet of ik een sata install heb gekozen en de floppy niet heb geïnstalleerd ( lijkt onwaarschijnlijk want daar wordt expliciet om gevraagd tijdens de installatie ) Of ik heb gewoon een normale XP install gedaan terwijl vanwege het moederbord een sata install is vereist??
Is het zo dat bij een sata moederbord ook die floppyinstall moet gebeuren ondanks de ide schijven????

Is het zo dat bij een sata moederbord ook die floppyinstall moet gebeuren ondanks de ide schijven????
Tijdens de Setup van XP moet je op F7 drukken om een driver van derden te melden. Even later vraagt Setup dan om een disk met de driver, De disk in de A-drive tijdens de Setup laten, er kan later weer om gevraagd worden. Zo hoort het te gaan, dacht ik.

Geen F7 maar F6 moet je gebruiken op het moment dat er onderin "SCSI/RAID driver" wordt aangegeven. Indien je gebruik maakt van IDE schijven om Windows op de installeren, dan hoef je die SATA driver niet te gebruiken en kun je die driver gewoon onder Windows installeren.

Geen F7 maar F6 moet je gebruiken op het moment dat er onderin "SCSI/RAID driver" wordt aangegeven. Indien je gebruik maakt van IDE schijven om Windows op de installeren, dan hoef je die SATA driver niet te gebruiken en kun je die driver gewoon onder Windows installeren.

Ik geloof dat dit is wat er moet gebeuren. Ik heb gewoon xp geïnstalleerd waarna het SATA-moederbord om de raid controller vraagt. Ik raakte in de war omdat het XP tijdperk alweer jaren achter me ligt.En ik kon me de juiste procedure niet meer herinneren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan