RAID driver voor Windows 7 x64

Status
Niet open voor verdere reacties.

ik_886_NL

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2002
Hallo,

Ben aan het proberen om mijn twee nieuwe hardeschijven in RAID 0 te installeren. Heb BIOS aangepast naar RAID en ook de RAID array aangemaakt. Bij het opnieuw installeren van Windows 7 64-bit lukt het mij echter niet om de driver te installeren die nodig is om de hardeschijf te herkennen. Ik heb de drivers van de Gigabyte website gehaald, en dmv. USB kan ik ze ook vinden tijdens de installatie, maar na het selecteren krijg ik telkens de volgende error;

To Continue installation, use the Load Driver option to install 32-bit and signed 64-bit dirvers. Installing an unsigned 64-bit device driver is not supported and might results in an unusable Windows installation.

Ik heb een gigabyte GA-965P DS3 moederbord. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp.

Gr.

Sam

Melding is op zich duidelijk: Je presenteert geen signed driver, en dat is "verplicht" voor 64-bit besturingssystemen (XP 64-bit, Vista 64-bit, Windows 7 64-bit).

Beide 64-bit driverpakketten m.b.t. SATA/RAID bevatten signed 64-bit drivers, dus ik weet niet wat jij aan de Windows installatie gepresenteerd hebt als driver.

Goed, even concreet:

Als je deze driver download en uitpakt met 7-zip of winrar naar een eigen map, dan staat de signed 64-bit driver in de submap "64Bit".
Let erop dat je alles in die map kopieert naar memory-stick o.i.d. en probeer de W7 installatie opnieuw.

Als je deze driver download en uitpakt met 7-zip of Winrar naar een eigen map, dan staat de signed 64-bit driver in de submap "GSATA\W7\Floppy64"
Let erop dat je alles in die map kopieert naar memory-stick o.i.d. en probeer de W7 installatie opnieuw.

Deze laatstgenoemde versie is iets nieuwer dan de eerstgenoemde.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan