Raid harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

haimeigao

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
Ik heb in me pc 1 harde schijf en als ik xp ga instaleren zegt die dat die geen vasteschijfstations vind. Nou heb ik al wat zitten zoeken op internet en kwam erachter dat ik een sata harde schijf heb of iets dergelijks het is een dekstar met 82 gig ongeveer

Verder me moederboord is A7N8X-E deluxe
Satararaid bios versie is 4.2.47 ik heb de driver alleen niet van. Ik hoorde al dat ik een floppy moet hebben of iets dergelijks... maar dat heb ik dus niet_.. Kan iemand me helpen en vertellen wat ik moet doen? waar ik de bestanden dat op de diskette kan krijgen ofzo? of iemand die een andere manier weet om het op te lossen

Alvast bedankt,

xxx Hai mei

Hier kun je je drivers vandaan halen. Onder het tabblad "Drivers". Het zal dan gaan om de Silicon Image Serial ATA driver?
Nu wordt het vrij onduidelijk wat je nu precies op floppy moet zetten. Ik vermoed de bestanden:

Si3112r.inf
Si3112r.mpd
Si3112r.sys
SIISUPP.VXD
SIWinAcc.sys
TxtSetup.oem

Wat zegt de handleiding hier over trouwens?

Voor wat betreft de floppy drive. Even eentje lenen van iemand?
Zonder floppy drive is het vrij lastig om je Sata drivers te installeren.

Floppy

Ik heb een floppy drive zet ik die bestanden op de floppy... als ik f6 druk vraagt die op een gegeven moment voor een diskette zet ik hem erin... laad die.... gebeurt er niks haal ik die diskette eruit zet hem weer in me laptop en moet ik me diskette weer formateren...

Welke bestanden moet ik er op zetten anders? iemand.. Help:P ajb!

Weet ik niet...

Er staat gewoon een ogenblik geduld aub beneden links en dan kom ik weer bij het scherm dat je een diskette erin moet zetten... en als ik dan vervolgens die diskette in me laptop zet moet ik de diskette opnieuw formateren... iemand help:P? is het niet mogelijk anders alles op cd te krijgen of iets dergelijks? of kan ik er anders geen linux ofzo erop zetten dat ik in ieder geval iets kan gebruiken?

groetjes haimei

Gewoon een floppy formatteren, dan de inhoud van de hoofdmap van dat .zip bestand dat ik aangegeven heb erop zetten. Installatie-cd van XP erin, zodra die F6 melding komt direct op F6 drukken.
Na het laden van het een en ander kun je dan met de toets E van Extra een nieuwe driver aangeven. Stop op dat moment de floppy erin, en druk op E. Kies je driver, druk op Enter, druk weer op Enter, en dan moet het goedkomen.

Lees ook de Readme.txt die ook in de hoofdmap staat van het .zip bestand.

Tijs.

Bedankt maar lukt niet

Hij laad maar ik zie nergens dat ik iets kan kiezen ofzo ik druk ook e en als ik dan de diskette erin zet staat er dus een ogenlijk geduld ajb en dan doet die dus niks... kom ik weer terug van leg een diskette erin

Je zou minstens, na het drukken van de E toets, moeten merken dat er van de floppy gelezen wordt en een keuzemenu moeten kunnen zien, waarin de naam van de driver wordt aangeduid, in dit geval:
Silicon Image SiI 3x12 SATARaid Controller for Windows XP/Server 2003
Silicon Image SiI 3x12 SATARaid Controller for Windows NT 4.0 and 2000

waarbij je natuurlijk de bovenste moet kiezen.

Misschien gaat het mis bij het bouwen van de diskette:
Je moet de inhoud van de submap Silicon_SATA1.0.50 uit het archief in de hoofdmap van de floppy zetten, in dit geval gaat het dus om de volgende bestanden die in de hoofdmap van de floppy moeten komen te staan:
readme.txt
si3112r.cat
si3112r.sys
SiiSup.vxd
SilSup.cpl
SIWinAcc.sys
TxtSetup.oem

Succes,

Tijs.

Vaag:S

Kan het misschien liggen dat me diskette gwn niet goed werkt ofzo want ik heb het nu geprobeerd zonder een map .. en met met een map op de diskette maken...Ik begrijp er echt werkelijk niks meer van... zodra die diskette eruit komt.. kan ik hem telkens gwn formateren...

Ik begrijp niet helemaal wat je in je laatste posting zegt, maar doe maar zoals ik gezegd heb: Er zijn dus geen mappen op je floppy, alle nuttige bestanden moeten in de hoofdmap van de diskette komen.

Succes,

Tijs.

Normale harde schijf

Als ik in deze pc gewoon een normale harde schijf inzet zal die het dan wel gewoon normaal doen? en kan ik dan niet gewoon makkelijk via windows alsnog die schijf eventueel nog kunnen instaleren?

Dus dat ik eerst gewoon xp dan op die normale harde schijf zet..?

Dat is correct: Als je een IDE harde schijf in je systeem installeert, dan kun je daar zonder driver-diskette XP op installeren.

Daarna de Raid/SATA schijven in Windows laten oppakken zou prima moeten werken (via de bij het moederbord geleverde cd, als de drivers niet automatisch bij Windows bekend zijn).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan