Raid ? Hulp Nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

rzomerdijk

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Deze brief kreeg ik na een assemblage. Wat bedoelen ze hiermee ik heb trouwens 2 640 gb schijven, kan iemand het mij even uitleggen.

Beste R Zomerdijk,

De Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD4870 512MB DDR5 2xDVI wordt midden augustus weer leverbaar verwacht.
Zodra alle items op voorraad zijn en wanneer er bij de assemblage en installatie geen problemen voorkomen zou ik er vanuit gaan dat uw bestelling een 5-tal werkdagen nadat alle items op voorraad zijn klaar is.

Wenst u de harddisks overigens nog in RAID te plaatsen?
Zo ja, laat ons dit aub even weten, ook vernemen we graag van u hoe u eventuele partities ingedeeld wilt zien.

RAID is 2 of meerdere harde schijven samen laten werken.

RAID 0
Hierbij worden minimum twee harde schijven van (bij voorkeur) identieke grootte en merk aan elkaar gekoppeld op de RAID controller. De data wordt gelijkmatig over de twee schijven verspreid.
Voordeel: in jouw geval 2 x 640 GB aan harde schijf ruimte.

RAID 1
Een RAID 1 configuratie wordt ook wel een mirror configuratie genoemd. Hierbij worden twee harde schijven gebruikt die altijd exact dezelfde data bevatten. De ene harde schijf is dus een spiegelbeeld (mirror = spiegel) van de andere. Voordeel: veiligheid, alle data dubbel uitgevoerd. Nadeel: 640 GB aan harde schijf ruimte i.p.v. 1280 GB.

PARTITIE
Het opdelen van 1 harde schijf in 2 of meerdere "stukken".

http://bluefive.pair.com/articles_raid.htm

Laatst bewerkt:
Het zal vast in je link staan, maar ik zal even aanvullen..
RAID is 2 of meerdere harde schijven samen laten werken.

RAID 0
Hierbij worden minimum twee harde schijven van (bij voorkeur) identieke grootte en merk aan elkaar gekoppeld op de RAID controller. De data wordt gelijkmatig over de twee schijven verspreid.
Voordeel: in jouw geval 2 x 640 GB aan harde schijf ruimte.
Nadeel:
Gaat 1 van je schijven kapot dan ben je alle data kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan