Raid/IDE Controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerzzz

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2002
Hoi,

Ik heb de volgende raid kaart:

Silicon Image SiI 680 ATA 133 Controller

Ik heb al verschillende drivers gedownload van hun site, maar geen enkele werkt.

Het gaat me nu niet om de raid, maar de ide. De hardware aangesloten op de kaart zie ik niet op mijn pc.

alvast bedankt,

Gerzzz

Een hoop dingen werken soms niet zonder sp1

zo ook usb 2.0

Geplaatst door sdr
zo ook usb 2.0
???

Vertel eens wat meer over je huidige opstelling. Je draait je OS vanaf een schijf die aan de onboard IDE controller hangt? Wat voor schijf hangt er aan de controller? En wat krijg je voor (fout)melding?

Geplaatst door sdr
Een hoop dingen werken soms niet zonder sp1

zo ook usb 2.0

Lijkt me stug, usb2.0 werkt ook prima op win2000 zonder sp... kwestie van de juiste drivers...

@gerzzz: als je alleen cdromstations aan een idecontroller hangt, kunnen er rare dingen gebeuren, zoals het niet herkennen van dat spul, er moet wel een hd op zitten. In het algemeen moet XP zonder drivers de controller ook herkennen, hetzij als standaard idecontroller.
Verwijder de kaart eens uit je apparaatbeheer en start opnieuw op, gevolgd door zoeken naar nieuwe apparaten....

In apparaatbeheer staan de volgende zaken met een !.

! raid
!usb

De raid versie heb ik verwijdert, daarna het bekende verhaal, wizzard, geen herkeniing (zelfs niet met standaard raid driver).

Aan de kaart hangt een dvd brander en een bracket(met 60 gb hd), ik moet er nog een 120 gb hd aan hangen.

De os draait vanaf een andere 120 gb hd.

Aan de standaard ide hangt:

pri master: HD 120 gb
pri slave: dvd-rom
sec master: CD-brander

Ik dacht ook dat XP de alles herkende of dat er wel drivers aanwezig waren!

Ik ga in ieder geval de 120 gb hd aan de controller hangen om te kijken of hij deze wel ziet.

gerzzz

Hoe ziet de driver er uit? Als een complete EXE file? Of losse bestanden?

Als het het laatste is: Zet de bestanden in een map naar keuze. Kies in de wizard voor 'driver zelf selecteren'. Selecteer zelf de driver in die map.

Beste Meelman,

Het laatste.

Kies in de wizard voor 'driver zelf selecteren'. Selecteer zelf de driver in die map.

Dit lukt dus niet!

Ik verwijs naar de map, maar hij vind niets.

Op de doos van de kaart staat alleen:

ATA 133 Controller, op de foto zie je de controller met een TitAn chip erop. De leverancier van de kaart heeft mij naar Silicon verwezen.

Gerzzz

Geplaatst door gerzzz
Ik verwijs naar de map, maar hij vind niets.
wat voor bestanden staan er in die map? Zet hier eens een screenshot neer of typ het over.

Probleem 99% opgelost.

1. verkeerde driver
2. RAID ide kaart ondersteunt geen cdrom!

De raid driver is gevonden en geinstalleerd.

Maar nu blijkt de kaart geen cdrom te ondersteunen!

Allen bedankt voor de moeite.

Gerzzz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan