RAID instellen voor mirror

Status
Niet open voor verdere reacties.

bhofkens

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Berichten
228
Ik heb hier een server (HP ProLiant ML110 G6) staan met Windows 2008 standaard 32bit staan.

Om de dataverlies tegen te gaan heb ik een tijdje geleden een extra HDD gekocht die wil ik als mirror instellen dus RAID 0 of 1. Het RIAD programma geeft aan dat ik dan de C als logische schijf kan maken, echter daarop is Windows 2008 standaard geinstalleerd en een specicief programma.

Nu is mijn vraag als ik dit aanpassen word de C leeg gemaakt, voor dat hij een mirror maakt?

Hopelijk is er iemand die me kan helpen.
 
Moet je in de handleiding van de raidcontroller nalezen of deze het dynamisch uitbreiden van raidsets (of in jouw geval het creëren ervan) toestaat.
 
Ik bedoel eigenlijk dat er een mirror van de C schijf is namelijk waar Windows 2008 op staat.
 
Voor zover ik het uit jouw informatie kan opmaken is er geen mirror van de c: schijf. Tenzij de server nu al draait met 2 schijven in RAID1.
 
er is nog geen mirror van c en hij draad ook nog niet in RAID1 maar ik wil dat er een mirror van c komt.
 
En dat zei ik een paar posts geleden ook al. In de handleiding kun je nalezen wat je opties zijn.

Indien raidsets dynamisch uit te breiden zijn, dan kun je dit doen zonder dataverlies (backup is altijd wel verstandig). Indien raidsets niet dynamisch zijn uit te breiden dan zul je opnieuw moeten beginnen met een lege C:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan