RAID lukt niet!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellelysium2000

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Hallo,

Ik heb een gigabyte 7vaxp-a ultra moederbord en sinds gisteren heb ik een identieke tweede harde schijf erbij gezet en alles goed aangesloten voor RAID. Maar als ik nu windows xp installeer detecteert de setup geen harde schijven (zonder op F6 te drukken). Ik heb al via de MB fasttrack 133 bios een array gedefinieerd (striping). Dat werkt volgens mij allemaal wel. Maar het probleem is dat als ik eerst tijdens de setup wel op F6 druk om een niet MS raid driver te installeren ik een verzoek krijg om een floppy met een driver in de floppydrive te doen.
MAAR IK HEB HELEMAAL GEEN FLOPPY! Nooit gekregen ook. Op de promise site kan ik ook niks vinden voor de MB fasttrack 133. Op de gigabyte site alleen een programma uit te voeren onder windows XP dat ook nog eens te groot is voor een floppy. Weet iemand waar ik alles kan vinden? Ik ben behoorlijk wanhopig. Ik werk nu met een Lindows Live cd.
Ik heb twee IDE maxtor harde schijven 120GB. Alletwee op master gezet. Oh ja, als ik Suse Linux installeer omdat daar de drivers al op zouden moeten zitten, krijg ik na de perfect verlopen installatie alleen een serie enen en nullen te zien. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik sta op het punt m'n PC uit het raam te gooien.

mvg,

Jelle

Je hebt toch die floppy nodig.
Welke Raid-controler chip heb je?

Ik heb zelf ook een Gigabyte moederbord(8knxp), mischien heb je dezelfde Raid-controler.
Heb daarvan een floppy liggen met de driver erop.
Ik heb de volgende controler ITE IT8212 GigaRAID. (Intel)

Laatst bewerkt:
promise

Volgens mij is het een promise chip. Kan dat? Maar ik denk dat ik 'm gevonden heb en dat de driver te vinden valt onder de naam ultra 133 TX2: http://www.promise.com/support/download/download2_eng.asp?productId=87&category=All&os=0
zou dat kunnen denk je? Maar ik heb echt geen floppy gehad. Staat ook niet bij de table of content in de handleiding. Maar ik kan verdomme geen bestand kopieren naar de FDD onder Lindows Live. Zou je misschien die floppy niet kunnen mailen naar me? Dan probeer ik 'm. elysium2000@euronet.nl. Ik moet nou weg. Ik kijk vanavond nog even naar die kl... raid.

mvg,

Jelle

Ik heb de floppy ook niet gehad, heb hem ergens van het internet geplukt.

Ik zal kijken of ik hem straks kan versturen.:)

Kijk eens op je moederbord cd-rom bij de promise driver>ATA133.
Daar in het mapje van je besturingssysteem.
Daar staan drie bestandjes, die moet je ff op floppy zetten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan