Raid opstelling hoe doe je dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darth-Vader

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2006
Beste Mede leden
Op dit moment zit ik nog met mijn Scsi hardeschijf te werken
maar ik ben al een tijdje bezig om een Raid opstelling te maken (raid 0) van 2 maxtor hardeschijven. Ze zijn beide 40 Gb en werken uitstekend. alleen ik kom er niet uit.
ik heb een MSI KT3 ultra 2 moederbord met onboard raid controler (merk Promise)
en ik heb een normale IDE kabel gebruikt om de 2 hardeschijven te verbinden met de controler. Master en slave heb ik goed ingesteld en de bios van de raidcontroler ziet de hardeschijven als 2x 40 Gb (klopt dus na mijn weten ook) alleen nu wil ik windows instaleren alleen als je moet kiezen welke hardeschijf je wilt nemen om windows op te zetten dan krijg ik de melding: Windows herkent geen hardeschijf.
Nu heb ik weer mijn Scsi hardeschijf erin gezet (met de 2 raid schijven ernaast) en windows opgestart. windows herkent keurig de Raid controler alleen windows ziet hem als 1 schijf van 40 gb, terwijl een tool programma van hardeware aangeeft dat er 1 x 80 gb in zit. Nu mijn vraag: Wat doe ik fout?:confused: ik baal er een beetje van dat ik er niet uitkom. kunnen jullie mij helpen? :rolleyes: alvast bedankt

Heb je in de raid bios ook eerst voor raid 0 gekozen en de schijven in een array gezet?

Raid 0 is natuurlijk wel een crime als er één uitvalt, ben je alles kwijt.

hij geeft aan in de Raid bios:
Array 1 Mode 2+0 stripe

en ja ik loop risico dat ik alle data kwijt raak maar ik maak elke vrijdag een backup naar een andere pc met een 120 Gb schijf :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan