RAID0 omzetten naar enkele schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

otnelle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Kan er iemand mij uitleggen hoe ik zelf mijn RAID0 configuratie kan omzetten naar gebruik van enkele hd schijfen?

Mijn RAID0 wordt verdeeld over twee HD's van ieder 250gb. Eén van de hd geeft een error aan en moet spoedig worden vervangen. Wil ik dan mijn syteem op 1 hd van 250gb laten draaien zonder RAID0.

Alvst bedankt voor jullie hulp.

Wanneer je niet over een derde (evt. externe) harde schijf beschikt is er helaas maar 1 oplossing: opnieuw installeren

Wanneer je niet over een derde (evt. externe) harde schijf beschikt is er helaas maar 1 oplossing: opnieuw installeren

Beste mrmusic,

Dank voor je reactie.
Ik beschik over een externe schijf van 500gb.
Kun je mij uitleggen hoe ik RAID0 kan omzettten naar enkele schijf?

Groeten,
Otnelle

Als eerste maak je een complete pc backup (image van je gehele systeem) naar de externe harddisk
Daarna in je pc RAID uitschakelen en de defecte schijf verwijderen
Vervolgens de image van de externe harddisk terug zetten op de overgebleven schijf in je pc

Als eerste maak je een complete pc backup (image van je gehele systeem) naar de externe harddisk
Daarna in je pc RAID uitschakelen en de defecte schijf verwijderen
Vervolgens de image van de externe harddisk terug zetten op de overgebleven schijf in je pc

Dank je mrmusic,

Het uitschakelen van de RAID heb ik nog nooit gedaan. Kun je misschien dit onderdeel iets uitgebreider uitleggen?
Moet ik de overgebleven schijf nog op een bepaalde manier instellen voordat ik de image er op zet?

Alvast bedankt voor je moeite.

Otnelle

Raid in of uitschakelen doe je in de bios. Gaat het om IDE of SATA schijven?

Dan alleen zorgen dat de enkele sata schijf aan sata 1 hangt van je moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan