ralink netwerkbeveiling: hoe beveilig ik mijn netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cocosnoot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2008
Ik heb een netwerkkaart van Ralink en als ik het goed doorheb met de softwareversie Raconfig 2.2.4.0.
ik heb al internet toegang maar wil mijn netwerk beveiligingen. telkens denk ik het gevonden te hebben maar dan zie ik dat mijn netwerk nog steeds niet beveiligd is wat is het probleem?

Ik begrijp de vraag niet: Instellen van draadloze beveiliging doe je op je router, niet op je draadloze netwerkkaart.

Dus als je een draadloze router hebt, daar beveiliging instellen. Doe dit bedraad.
Hierna ervoor zorgen dat de draadloze verbindingsinstellingen op je draadloze netwerkkaart overeenkomen met wat op de router is ingesteld, zodat je verbinding krijgt. Of daarbij dat Raconfig van nut is weet ik niet; dat zul je zelf wel beter weten dan ik.

Je zou dan een beveiligde draadloze verbinding moeten hebben.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Juist,Kan ook als je een draadloze verbinding op je modem hebt.
Iig moet je het daar instellen.

ik heb de specificaties van mijn modem is opgezocht mss dat die mee helpen mijn vargen te beantwoorden.
dit is er 1 van:
draadloos access point 54 Mb - 802.11g+b64, 128 bit WEP en WPA draadloze beveiliging

wil dit zeggen dat hij zoweizo beveiligd is?

Nee, dat de mogelijkheden voor beveiliging erop zitten wil nog niet zeggen dat je dat niet eerst moet instellen. Omdat WEP beveiliging niet veilig is, zul je je moeten richten op de WPA beveiliging in je accesspoint.
Nogmaals: Dat zul je bedraad moeten doen. Vaak zit bij accesspoints een cd-rom die je kunt gebruiken om 'm in te stellen, ook qua draadloze beveiliging.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan