Ram bijprikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

-[Solid]-

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2005
Berichten
48
Mensen,

ik heb een pc op leeftijd:
AMD k6 op 533mhz
128 mb ram [2x64mb]-SDRAM
8mb onboard graficks
meer info niet van belang

Ooit was deze pc 64mb geheugen rijk, toen kreeg ik van een maar van me 64mb en prikte het erbij. Zonder te kijken naar type of kloksnelheid [gewoon erbij prikken was de gedachte].

Anno 2005 draai ik XP op die pc, grafische thema's uitgeschakeld uitteraard en het draait al met al niet slecht.
Maar bij een zwaardere toepassing heeft hij te weinig ram.

Nou wil ik die 2x64 vervangen door 2x128. 256mb is het maximale voor dat moederbord.


Hoe kan ik aflezen wel type dus bijv. pc100/120/133/233 ik moet gebruiken. Ik wil dit keer nl de maximale snelheidsboost eruit halen.


MVG. Solid
 
Heb geen internet op die pc, ook geen -rw liggen. Is er geen andere manier bijv. via windows. Anders moet ik morgen ff een -rwtje halen.

In iedergeval bedankt voor het snelle antwoord.

MVG. Solid
 
Moesten we het merk en type moederbord weten zouden we kunnen terugvinden wat door het moederbord wordt ondersteund. Heb je die gegevens bij je?
 
ik zoek het even uit, heb nu winXP dus geen 98 meer. Bij de win98 die ik had kreeg je allerlei compaq tools. Ook een diagnostische: zou het zo kunnen opzoeken als ik 98 nog had.

Maar ik doe mijn best, volgens mij geeft dxdiag altijd wel wat info.
 
ik kwam op een site dit tegen:
Key Features
Operating System Microsoft Windows 98 SE

Processor AMD K6-2 533 MHz

Installed Memory 64 MB (SDRAM)

Recommended Use Home Use

Form Factor Tower
Processor
Processor Type AMD K6-2

Processor Speed 533 MHz

Processor Manufacturer AMD

Processor Upgradability Upgradable

Max Processors Qty. 1
Motherboard
Bus Speed 100 MHz

Video Output Interface AGP 2x
Memory
RAM Technology SDRAM

Installed RAM 64 MB

Max Supported RAM 256 MB

Installed Video Memory 8 MB

Installed Cache Memory 512 KB
 
Ik heb er zo het idee bij dat je voor de pc100 zal moeten gaan daar je "Bus speed" 100 is.
Misschien kan iemand dit bevestigen, want helemaal zeker ben ik niet.
 
Als je niet zeker weet welke erin moet, kan je altijd pc133 erin prikken. Doe je er pc133 in en kan er maar pc100 in dan draait je geheugen op pc100. Kwaad kan het niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan