RAM bijzetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter edtje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

edtje

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Goede avond ,

Ik wil RAM geheugen bijzetten. Moet ik iets bij instaleren of zo? Of gewoon bijzetten en dan gaat de pc beter?

Dank,

Edtje

Je hoeft niets te installeren.

Als je nog een slotje over hebt om een geheugen bankje bij te plaatsen, kan je deze zonder problemen bij plaatsen.
Heb je geen slotje over, moet je een geheugenbankje vervangen door een groter exemplaar.

Let wel op dat je het goede geheugen koopt.

Bedankt voor het antwoord.
Morgen eens testen of het lukt.

Nog een fijne avond,

Edtje

Maar nogmaals, let wel op dat je het goede geheugen erbij plaatst.

Als je langszamer geheugen erbij plaatst, zal de snelheidswinst nihil zijn of kan zelfs langszamer zijn

Ik heb een van 512 MB en een van 128MB . en nog een slot vrij. Daar wil ik een van minimum 512mb of max 1GB bijzetten .

Edtje

Image2.jpg

Dat kan, maar ook geheugenbankjes hebben snelheid.
Geen idee wat je er in hebt zitten, maar als je een geheugenbankje bij plaatst met een lagere snelheid, zal de rest ook met deze lagere snelheid werken. Dus dan heeft het bijplaatsen weinig nut.

Zorg dus dat je geheugen er bij zet met dezelfde snelheid of hoger.

Goede morgend ,

Hier heb ik nu alles van de gegevens geplaatst. Zo hebben jullie een beter zicht over wat ik heb , en wat kan.

Een fijne dag ,

Edtje

hoi en welkom nog op Helpmij

zo te zien werk je al met verschillende snelheden geheugens.
zie pc 2300 er ook in heb zitten?
dat is het langzaamste en de rest van je geheugen zal(zoals al gezegd)zich daar na gaan aanpassen.
ik den k dat jou moederbord pc3200(400mhz) aankan
hoeveel dat is kan ik nog niet zeggen omdat ik je moederbord nog niet naar gekeken is

maar mij lijkt het beste om er bijv (indien ondersteund) 2x1gb ddrpc3200 in te zetten
zou je je moederbord even kunnen vermelden?

Laatst bewerkt:
moederbord

22jpg.jpg

dit is mijn moederbord.

Edtje

Laatst bewerkt:
vraagje

deze pc die ik nu heb , is een oudere. Maar er steekt een volledig nieuw moederbord in.
Mijn vraag is , bij het oude moederbord had ik een recovery diskette. Die kon maar een paar keer gebruikt worden ,bij (bv virussen , probelemen , enz) .
Nu mijn vraag kan ik die ook opmaken voor mijn pc , en waar vind ik dat ?

mvg

Edtje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan