RAM erbij, sneller of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Hallo mensen,
Ik heb van mijn pa zijn oude pc gekregen om alles wat bruikbaar is eruit te halen. Uiteraard heb ik zijn interne geheugen eruit gesloopt en en mijn pc gestopt. Echter, toen ik op internet aan het rondkijken was of dit wel kon kwam ik vaak tegen dat wanneer de snelheid van het geheugen anders is dit je hele geheugen langzamer zal maken. Ik had erin zitten 2x 1024MB DDR2 PC2-6400 (400MHz) en heb er nu bijgezet 1024MB DDR2 PC2-4300 (266MHz). Ik weet niet goed of ik hier nou op vooruit ben gegaan of niet, wat denken jullie?
Alvast bedankt voor de hulp! :thumb:

edit: daarnaast de vraag waar ik het beste dit geheugen kan stoppen, ik heb 4 slots, per 2 gegroepeerd. Kan ik het beste de oude (snelle) twee samen in een groep en de nieuwe (langzamere) apart of in elke groep een van de oude en bij een van de twee de nieuwe erbij stoppen? Of maakt dit niks uit?

Laatst bewerkt:
In principe ga je hier op vooruit,
Je PC gebruikt nog steeds de twee snellere geheugen-modules, en de oudere, slomere als extra, op je vraag daaronder: Ik zou de twee snelle bij elkaar doen, de oudere gewoon apart, Je hebt bij sommige een blauwe en een oranje slot, blauwe is bij mij primary/master, doe daar dus je snelle op, op de oranje de slomere.

Maar dat is niet bij elke pc zo!

Bedankt voor het snelle antwoord! Ik heb inderdaad ook 2 kleuren, groen en oranje. Heb nu de twee snelle op groen gezet en de langzame op oranje in de hoop dat het bij mij ook zo is. Kan je nog ergens zien welke van de twee primary en welke secondary is?

dit klopt niet!!
En de opmerking het "slomere als extra" leg dat eens uit??

het snellere geheugen zal zich gaan terugklokken naar het langzame.
Het enige voordeel wat je hebt is dat je nu dubbel zoveel geheugen hebt.
en de vraag is dus of het een het ander opheft.
(1gb op sneller of 2gb op iets langzamer)

Ja dat dacht ik dus ook... En de grote vraag aan jullie is dus; heft dit elkaar op? (3gb op 266 MHz in plaats van 2gb op 400 MHz). Wat denken jullie?

Ik heb het verkeerd uitgelegd ja.
Natuurlijk klokt hij terug.
Maar dat wil niet zeggen dat zn pc er slomer op wordt.

En orange is trouwens de second, de blauwe de eerste (primary) :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan