RAM frequentie te laag

Status
Niet open voor verdere reacties.

arecno

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2011
Berichten
115
Beste mensen,

Ik heb een systeem maar mijn RAM werkt maar op 665,2 mHz terwijl mijn mobo 1333 mHz aan kan en de RAM ook 1333 mHz is.

mijn cpu is een i5 2500 dus daar ligt het vast ook niet aan.

naamloosow.png

klikje als het plaatje niet tevoorschijn komt

daar is een plaatje van cpu-z met het tabblad van mijn geheugen.

alvast bedankt en vriendelijke groeten
Sven
 
soms kan je het in je bios veranderen

dus ik zou zeggen kijk daar even
 
Als je 2 x 665 kom je dicht bij 1333.
Er wordt gebruik gemaakt van de opgaande flank en de neergaande flank ipv maar alleen de opgaande flank.
Er wordt dus eentjes en nulletjes naar je ram geschreven/gelezen op het moment dat er van opgaande flank en neer gaande flank en dat dan 667^10 tot zesde x2 per seconde ~~ongeveer 1333Mhz.
Hoop dat het duidelijk is.
 
quatsch. Ik bekeek het plaatje.
665MHz x 2 = (afgerond dan he) 1330MHz, dus dat is niet een probleem. Dat is de FSB snelheid van je mobo die draait? Ook, de grafische kaart die aan het lopen is, het ligt eraan welke voeding je hebt en wat de temperaturen zijn van alle onderdelen onder belasting?

EDIT: Ik ben lui. Het RAM-geheugen van de kloksnelheid is 665 MHz. Omdat de DDR-modules (DDR staat voor Double Data Rate), dus de kloksnelheid is verdubbeld (vergelijkbaar met de CPU mulitplier), en als zodanig correct draait op 1330MHz.

M.a.w. Hoe meer Ram geheugen hoe sneller die tractor wordt. Groet manamana.
 
Bedankt voor de uitleg ;) nu hoef ik in iedergeval niet meer te denken dat ik allemaal moeilijke dingen moet gaan veranderen ofzo :p
fijn om te weten dat alles helemaal goed draait.
 
Je Computertje is helemaal goed. Graag gedaan Oke:thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan