ram geheugen/aantal GHz

Status
Niet open voor verdere reacties.
ff ontopic
denk dat je beter een videokaart kan kopen een onbaord
is niet echt geweldig

ik had de topicstarter al even gezegt hoe hij kon uitzoeken welke videokaart die heeft.
maar het zal idd wel een onboard zijn omdat zijn ram geheugen gedaalt is.
Dus Zou ik een nvidia of een ati kopen let wel op ik zou een agp uitvoering nemen omdat ik niet denk dat hij een pci express heeft. Maar dan moet ie dat maar is nakijken.
En dan voor games ik zou zo een nvidia 6600gt nemen ongeveer. Wat ati op dit moment voor videokaarten heeft weet ik niet.

Geplaatst door hardcoregamer87
oja...ik heb een ATI- Video kaart..radeon 200 nog-iets...

Ik vermoed dat je een Xpress 200 bedoelt?

Geplaatst door lamp
Dus Zou ik een nvidia of een ati kopen let wel op ik zou een agp uitvoering nemen omdat ik niet denk dat hij een pci express heeft.

Volgens mij is de Xpress toch echt een pci-e (on-board) kaart.
Het wordt dus interessant om te weten welk moederbord de TS heeft. Want in de videokaart ligt hier toch echt het probleem. De kaart is niet de allersnelste (een goede AGP kaart is sneller) bovendien kost het hem intern geheugen.

Radeon® Xpress 200 Series, the first integrated PCI Express® chipset for the complete range of AMD Athlon™ 64, AMD Athlon™ 64 FX, and AMD Sempron™ processors.

Bron

Nouja: dan zou hij tog nog lag hebben moest hij een 6600gt kopen:confused: hij heeft het minimum van ram. Best ook nog een latje van 512 bijkopen. Maar wat bedoelde TS met het ramgeheugen vergroten zonder er iets te moeten voor kopen:o Hij bedoelde zeker virtueel geheugen? Helaas is dit niet zo snel en dat zorgt juist voor de lag

Even een toelichting op dat processors verhaal

Intel maakt een "simpele" processor die door zn ontwerp oa op 3ghz kan lopen

amd maakt een "moeilijker" ontwerp processor waardoor deze niet zo snel kan maar uiteindelijk wel net zoveel output heeft als dat simpele model van intel

De marketing van amd heeft vervolgens die + rating erin gezet om een redelijk vergelijk te maken tussen de twee

Een processor upgrade is overbodig dus

Je hebt zoals gezegd een veel betere videokaart nodig en meer RAM zou ook niet verkeerd zijn.

succes

Laat ons gewoon zeggen nieuwe video kaart noodzakelijk
als de videokaart met shared memory niet meer word gebruikt dan kun je ook die shared memory terug nemen zodat je terug ongeveer 512 mb ram hebt.
wat op dit moment nog genoeg is voor games
Het is maar sinds het laatste jaar dat pc's 1024 mb ram hebben. Dus je zou het kunnen overwegen om een latje bij te kopen ik heb het ook nog niet gedaan ben het wel vanzin maar mijn pc gebruikt op dit moment nog altijd geen virtueel geheugen dus een latje meer zou dus niets uitmaken

Ik kan je zeggen dat als je doom3 of BF2 speelt, dat je dan wel degelijk virtueel geheugen gebruikt...(Bij doom 3 zit ik dan op 800 MB usage en BF2 op 1 giga!!en dit met instellingen op het minimum)Op het moment zit ik met alleen helpmij.nl op 219 MB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan