Ram geheugen HP620 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

PAMIVA

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2002
Berichten
11
Hallo,

Ik zit met de uitdaging dat na de upgrade van werkgeheugen (Ram) de laptop niet doorstart.

Ik ben in het bezit van een HP 620 laptop die momenteel 1gb aan werkgeheugen bezit.
Ik heb een geheugenbank van 4gb gekocht maar na het plaasten van de 4gb geheugenbank start de laptop niet door. Na het plaatsen van de oude 1gb geheugenbank start de laptop weer door.

Hierbij de gegevens van mijn laptop:
Productnaam: HP620 laptop
Productnummer: WK367EA#ABH
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 32-bits
Huidige geheugenbank: 598859-001 1gb SODIMM PC-10600 / DDR3-1333MHz 1.5volt

Nieuwe geheugenbank gegevens:
Productnaam: Kingstone
Productnummer: KVR16LSE11/4
Geheugenbank: 4gb SODIMM PC3L-12800 / DDR3L-1600MHz 1.35volt

Volgens HP mag deze laptop 8gb aan maar kunnen ze mij geen serive bieden omdat de nieuwe geheugenbank geen HP product is.

Wat gaat er mis.
Ik hoor graag jullie bevindingen.
 
Hoi,

Misschien omdat het nieuwe geheugen 1600Mhz en de oude 1333Mhz ondersteund het notebook wel de 1600Mhz? en de voltage is ook anders
 
Ik zie veel versies van de HP620 WK367EA, hoeveel geheugenbanken heeft jouw laptop? Overigens heb je niet echt geschikt geheugen gekocht lijkt mij, ik zou bij laptops zo veel mogelijk gelijke geheugenbankjes willen hebben.
 
De nieuwe aangeschafte bankje is niet compatible met jouw laptop volgens de hcl van hp, daarom krijg je ook geen support van hp.
De volgende bankjes zijn wel gegarandeerd 100% compatible.
 
Hallo,

@Modag. Volgens mij maakt het niet uit of je nu 1600Mhz of 1333Mhz in de pc/laptop plaatst dan zal de 1600MHz wel maar op 1333MHz draaien.

@Thebopemmonkey. Huidige geheugenmodule is er maar 1 die vervangen zal worden door 1 nieuwe.

@jackall. Ik snap dat ik geen support krijg omdat het geen HP spul is maar hoezo is de Kingstone niet compatible ? Dus ben ik niet zomaar SODDR3 plaatsen in deze laptop ? Voor HP commercieel goed gedaan maar voor de gebruiker dus niet echt super dus. Dus ik kan niks met deze geheugenmodule ??
 
Hoi,

Die redenering zou kloppen als je het oude erin laat maar wil je alleen met nieuwe draaien zal het niet gaan.
En zelfs dan twijfel ik gezien de voltage.
Denk als je gewoon een 1333 had gekocht dat hij wel werkt misschien ruilen zullen ze toch niet moeilijk over doen
 
Laatst bewerkt:
Hp en Compaq laten niet zomaar elk geheugen toe evenals dat sommige Dell systemen niet alle merken en typen geheugen zomaar slikt.
Zij geven geen garantie dat geheugen daadwerkelijk werkt als het niet in hun HCL(Hardware Compaitibility List) voor komt.
Zelfs systemen binnen eigen merk en gebruikte type geheugen kunnen niet gegarandeerd worden uitgewisseld.
 
Hallo,

Het was idd niet compatible.
Ram geheugen terug gestuurd en nieuwe Ram laten komen.
Nu werk het wel.

Bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan