RAM Geheugen kopen - Waar op letten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhonicStudios

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2010
Hallo,

Ik werk al een tijdje op 2x2GB PC3-10600U 'Hynix', de PC is een Acer Aspire M7811, aardig oud, recent een MSI GTX760 en nieuwe powersupply (600w) gekocht.
Ik wil graag het RAM geheugen upgraden naar 8GB, wat alleen kan met 2x4GB of 1x8GB(maar dat is single channeled), vanwege 1 defect RAM slot (jaren geleden gebeurd).

Het moederboord is een h57m01. En hier staan nog wat specs die, op het huidige RAM, GPU, PSU na gelijk zijn. http://azerty.nl/0-865-275273/acer-aspire-m7811-.html

Nu de vraag:
Waar moet ik op letten als ik nieuw RAM geheugen koop? Is de klokgeheugen het meest belangrijk?
En welke onder de 85 euro (2x4GB) ram sticks zou dan het beste zijn voor mijn computer op deze website? http://www.mycom.nl/componenten/geheugen
Want er zijn verschillende Corsair Vengeance versies rond 75-85 euro die verschillen van 1600mhz tot 2400mhz klokgeheugen.

Ik hoop op een antwoord, en alvast bedankt.
Groetjes,
Sanchez

Goedemorgen,

Je moederbord ondersteund 1333 mhz max. dus daar zal je op moeten letten;) en crosair is een prima merk dus deze zou een optie kunnen zijn

Laatst bewerkt:
De allereerste vraag die u zich zelf moet stellen is: wat hoop ik te verbeteren met 8gb aan geheugen wat ik nu niet of nauwelijks kan met 4GB geheugen en is me dat € 85,00 waard?

Vergeet niet indien nodig over te stappen naar een 64bit OS om de volle 8GB te kunnen benutten, anders blijf je steken bij een maximale 3.25GB bij een 32bit OS.
Dat betekent dan ook een compleet nieuwe install van je OS.

Goedemorgen,

Je moederbord ondersteund 1333 mhz max. dus daar zal je op moeten letten;) en crosair is een prima merk dus deze zou een optie kunnen zijn

Ah, ik dacht al dat mijn (oud) moederbord met sommige ram sticks niet compatibel zou zijn, bedankt en ik zal wss die Corsair ValueSelect aanschaffen indien er geen of amper verschil met een ander, bijvoorbeeld de Xms3, is.

De allereerste vraag die u zich zelf moet stellen is: wat hoop ik te verbeteren met 8gb aan geheugen wat ik nu niet of nauwelijks kan met 4GB geheugen en is me dat € 85,00 waard?

Ik speel graag grafisch-intensieve games zoals ArmA 2/3, en sinds een paar maanden begin ik met livestreamen van games, maar door het te weinige RAM geheugen lijdt dit vaak tot problemen zoals de computer die hapert, > 90% gebruik fysiek geheugen op Taakbeheer. 4GB is het huidige minimale RAM geheugen voor een spel zoals ArmA 3, maar ook andere spellen die hedendaags op de markt komen, daarom wil ik graag een soepele game ervaring hebben met 8GB geheugen. Ik ben dus eigenlijk een grote multi tasker :p

Vergeet niet indien nodig over te stappen naar een 64bit OS om de volle 8GB te kunnen benutten, anders blijf je steken bij een maximale 3.25GB bij een 32bit OS.
Dat betekent dan ook een compleet nieuwe install van je OS.

Bedankt, ik heb gelukkig al een 64bit OS dus daar zullen geen problemen ontstaan.

-In het algemeen-
Mijn computer had, toen ik hem ontving, 8GB ram (2x4GB), waar 1 stick een Apacer 533MHz en de rest: 2GB 2rx8 PC3-10600u-9-10-b0 van Hynix, OEM sticks zo ver ik weet.
Na problemen met ram slots run ik nu al een jaar of twee op 2x2GB (Hynix), ik vraag mij af, aangezien deze RAM sticks ook op 1333MHz draaien (DDR) maar wel 5 jaar oud zijn, of de twee nieuwe sticks van Corsair, 1333MHz, aanvankelijk sneller zijn dan de huidige. Sneller laden van programma's bijvoorbeeld.
In de eerste instantie koop ik nieuwe RAM om zo beter te kunnen multi tasken zonder dat mijn PC gaat haperen, programma's vastlopen, enzov. Maar zijn er ook andere voordelen van nieuw RAM geheugen?

Groetjes,
Sanchez

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan