Ram Geheugen past niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
dus hij moet in de DDL 2 aansluiting neem ik aan

dit is het product die ik heb.

Kingston Dimm 1GB DDR2 PC2-3200 400MHz

130568.jpg

Laatst bewerkt:
ik heb 2 aansluitingen erop ja , boven de eerste staat DDR1 daar zit me oude geheugenkaartje in, en boven aansluiting nummer 2 staat DDR 2 en daar zit niks in

daar moet ie in passen ja.

zou te maken hebben met hendeltje dat afgebroken is??

bij beide aansluitingen is een handeltje afgebroken ja, maar ik heb me oude geheugen er weer ingezet in de DDR 1 aansluiting waar ook maar 1 handeltje op zit en die doet het wel gewoon.

nou zeg!!!!!

MOET passen

leg je nieuwe latje en de oude naast elkaar.

zijn toch zelfde

ik heb me oude geheugenkaartje naast de nieuwe gelegd en er zit verschil in en dat is dat dat het nieuwe kaartje een paar goude randjes minder heeft als de oude kaart

ga ze maar tellen

moeten er 184 zijn

EDIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dit staat wat je gekocht hebt: Kingston Dimm 1GB DDR2 PC2-3200 400MHz

toch weer ddr2???????????

Laatst bewerkt:
ik heb ze geteld en kom op 120 goude randjes uit. ik neem aan dat je alleen aan 1 kant moet tellen of ook beide? want bij beide kanten kom ik ruim over de 184 uit

ga ze maar tellen

moeten er 184 zijn

EDIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dit staat wat je gekocht hebt: Kingston Dimm 1GB DDR2 PC2-3200 400MHz

toch weer ddr2???????????

er staat op de verpaking DDR 2 , ik zei nog tegen die man van ik heb een DDR 1 aansluiting dus dan past dat toch niet, zegt ie je heb een PC2 3200 dus past wel

wat staat er op verpakking

ddr1 of ddr2

want dan heb je weer zelfde discussie als gister.

jou bord is voor ddr1

zie dat je alweer gereageerd hebt.

je hebt dus weer ddr2 ipv ddr1
Supports two 184-pin DDR SDRAMs up to 2GB memory size

Laatst bewerkt:
Op de verpakking staat DDR2 idd ja, dus de oplossing is weer terug gaan ?

ja je hebt weer de verkeerde.

ddr1 pc3200 4oomhz

print anders ff die link uit met spec's van je moederbord

sorry dat ik nu pas zag.ik keek nog eens goed en zag ddr2>ff over het hoofd gezien

sorry!!!

Laatst bewerkt:
Bedankt. Ongelovelijk 2 bedrijven die beide de verkeerde kaartjes mee geven, morgen blijf ik er op staan dat ik een DDR 1 nodig heb en neem ik deze screen van me moederboard mee.

zou ik maar doen ja

succes

maar had je er zelf niet van geleeerd na gister??

Ja dat wel daarom vroeg ik nog een keer van past deze wel want ik heb een DDR 1 maar hij gaf aan ja dus ik denk okee hij zou het moeten weten maar helaas ook niet, ik vertrouw nooit meer een pc winkel. en helaas is mijn kennis van pc's niet groot genoeg nog om het zelf te kunnen weten. Altans heb nu weer wat geleerd.

hoe komen ze erop
maar ja weer zonde van je tijd

in maak een print kun je hem voor zijn snufferd leggen.

en echt sorry dat ik ook ff wat later zag:o

en nu ga ik douchen want moet zo ziekenhuis voor ct scan

Even voor de goede orde:
je schuift beide plastic lipjes open (naar buiten / achteren) en plaatst het geheugen middels de uitsparing op de juiste wijze lichtjes in het voetje. Nu druk je rustig en met beleid het geheugen in het voetje. Met een beetje mazzel klikt 1 lipje al gelijk naar binnen en hoef je alleen de 2e (die overigens al wel een klein beetje naar de "vastpositie" opschuift, definitief naar binnen te begeleiden / drukken.

[edit[ ik was aan het typen toen de berichtjes over wederom verkeerd geheugen, geplaatst werden. Mijn "handleidinkje" is dus compleet nutteloos, het betrof verkeerd geheugen................ [end edit]

Laatst bewerkt:
Nou eindelijk is het geluk ben naar een winkel in de buurt geweest ( had ik meteen moeten doen ) en had me oude kaartje mee genomen en zei ik moet een DDR 1 hebben, en die jongen had de juiste gegeven, hij zit er nu in en werkt perfect. En dit koste me dus 2 pogingen en 2 gebroken lipjes :S

bedankt allemaal voor de hulp

Mooi dat het nu werkt!

Weet je wat ook wel leuk is om eens een keer te vervangen.............. de processor. Zeker als je een processor op een andere socket wil zetten dan waarvoor die is gemaakt. Vraag dan vooral aan die eerst genoemde 2 winkels om advies. ;) :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan