ram-geheugen uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marie1

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2002
Ik kreeg laatst het advies om het ram geheugen van mijn computer uit te breiden omdat dit voor de huidige internetverbinding eigenlijk te klein zou zijn.

Nu heb ik er niet zo veel verstand van en die jongens in de computerwinkel hebben altijd zo'n snel en techniesch verhaal dat ik dan door de bomen het bos niet meer zie.

Mijn vraag is dus, waar moet ik opletten?
Kan ik überhaupt zomaar het ram geheugen upgraden zonder dat er verder wat aan de computer aangepast moet worden?

Ik heb een intel celeron 500MHz PPGA Socket 370 processor met een 64 Mb SDRAM 168 pins pc-100 werkgeheugen en een ASUS P3V4X, ATX moederbord.

Plaats (laat plaatsen) een reep van 128MB erbij, dan heb je totaal 192 MB RAM geheugen en dat is voor de meeste toepassingen voldoende. 64 MB is tegenwoordig veel te weinig.

Geplaatst door Marie1
Ik kreeg laatst het advies om het ram geheugen van mijn computer uit te breiden omdat dit voor de huidige internetverbinding eigenlijk te klein zou zijn.

Nu heb ik er niet zo veel verstand van en die jongens in de computerwinkel hebben altijd zo'n snel en techniesch verhaal dat ik dan door de bomen het bos niet meer zie.

Mijn vraag is dus, waar moet ik opletten?
Kan ik überhaupt zomaar het ram geheugen upgraden zonder dat er verder wat aan de computer aangepast moet worden?

Ik heb een intel celeron 500MHz PPGA Socket 370 processor met een 64 Mb SDRAM 168 pins pc-100 werkgeheugen en een ASUS P3V4X, ATX moederbord.

Voor internetten is je geheugen wel ok hoor,welke Windowsversie heb je?
Waarom kreeg je dat advies,had je problemen ergens mee dan?

64 MB vind ik niet genoeg, zeker niet als er bijvoorbeeld Windows XP wordt gebruikt. 128MB is tegenwoordig echt wel het minimum.

Geplaatst door Tiborv
64 MB vind ik niet genoeg, zeker niet als er bijvoorbeeld Windows XP wordt gebruikt. 128MB is tegenwoordig echt wel het minimum.

Jawel dat is ook wel zo,maar ik bedoel: Waarom ineens meer geheugen erin? Was er misschien een probleem ofzo ineens.
Bij mijn weten word je internetverbinding niet ineens sneller als je er meer geheugen gaat in stoppen,of zie ik dat verkeerd?

Hoe meer geheugen je er in stopt des te minder gebruik je je wissel bestand bij 256mb gebruik je altijd je wisselbestand nog behoorlijk dat maakt je computer minder snel bij 512mb gebruik je je wisselbestand bijna helemaal niet meer en dat is de truc om je computer veel sneller te laten werken op internet bieden de veiling sites voor behoorlijk weinig euries jou sdram pc100 aan je zult er geen spijt van krijgen.

Geplaatst door LEONEHONDA

Jawel dat is ook wel zo,maar ik bedoel: Waarom ineens meer geheugen erin? Was er misschien een probleem ofzo ineens.
Bij mijn weten word je internetverbinding niet ineens sneller als je er meer geheugen gaat in stoppen,of zie ik dat verkeerd?
De site worden ook steeds uitgebreider. Alles wat je laadt, moet je pc ook verwerken.

Geplaatst door LEONEHONDA

De verbinding op zich wordt niet sneller, de PC kan echter aangeboden data, flashfimpjes e.d. beter/sneller verwerken. Ook het openen van extra vensters zal soepeler verlopen.

Verder zullen pagina's wel vlotter geladen worden omdat er niet zoveel data naar de schijf weggeschreven hoeft te worden.

veel problemen de laatste tijd met internet zie:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&postid=905075#post905075

En van verschillende kanten kwam toen de opmerking dat 64 RAM tegenwoordig wel erg krap is.
vandaar de gedachtte om dit uit te breiden.

Ook omdat ik denk om de overstap van ME naar XP te maken.

Het gaat me ook niet om sneller, maar om probleemlozer.

sinds de aanschaf zijn er toch wat dingen bij gekomen die blijkbaar veel geheugenruimte nodig hebben, zoals internetbankieren en webcam.

Maar ikbegrijp dus uit jullie reacties dat ik zondermeer meer ram bij wat ik nu heb kan voegen?

Laatst bewerkt:
Ja hoor je geeft al aan dat je sdram pc 100 hebt dat is het type geheugen wat jij moet hebben zorg wel dat je ook pc 100 krijgt want verschillende soorten kunnen je computer wat onstabieler maken hoeveel je kan plaatsen hangt van je moederbord af er is wel een limiet aan als je het boekje van je moederbord nog hebt kan je het maximum zien.

Wel even opletten met insteken niet forceren en ook niet met je handen aan de chips komen ivm statische electriciteit dus aan de buiten randjes vast pakken soms moet je het er een beetje schuin insteken maar dat hangt van je moederbord af.

thnx
en ja dat laatste heb ik gemerkt toen ik kort geleden een nieuwe netkaart plaatste.
Maar met een beetje vrouwelijk fingerspitsengefüll lukte het wel.

Dat is het moederbord dat je nu hebt. Daar passen 256MB geheugenbankjes in.

aha op die manier,daarmee geef je eigenlijk antwoord op een vraag die ik had maar nog niet gesteld had ;-)
en dat was of het niet beter voor de stabiliteit is om het geheugen in zijn geheel te vervangen ipv uit te breiden.

Als je dat bankje wat je nu hebt van 64mb wilt blijven gebruiken is het nadeel dat je dan een geheugen slot kwijt bent waar eigenlijk ook 128mb of 256mb in kan je hebt nl niet zoveel van die slotjes en het is misschien een goed idee om 2x 256mb te plaatsen maar dat hangt er van af hoeveel eurie je er voor over hebt dat bankje van 64mb kan je altijd bewaren voor een vriend of kennis die niet zo veel euries heeft of misschien later voor een tweede computer of zo.
XP vind een beetje geheugen best lekker hoor.
succes

<strike>Ja niets is nootzakelijk bijdehand</strike>

Laatst bewerkt door een moderator:
Mocht je overstappen van ME op XP, doe dan wel een schone installatie.

HAMMAR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan