ram geheugen upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

luke22

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
hallo,

ik wil van mijn desktop het werkgeheugen vergroten..
na wat zoek werk weet ik dat ik ddr2 aankan omdat dit mijn motherboard is:
ms-7301 ver1.0
ik heb nu 2x512Gb en wil er graag 2x1gb van maken maar ik snap niks van MHZ en kan er niks over vinden....
dus mijn vraag is maakt het MHZ uit en klopt de informatie die ik tot nu toe heb...?
ik had zitten kijken naar deze RAM Chips:
http://www.memoryshop.nl/product/10...ngston-desktopgeheugen-1-gb-ddr2-667-mhz.html

alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij...

Ik kom ook meldingen tegen van 667mhz ondersteuning.(2 sloten 4gb)
Even een vraag dus: Dit bordje wordt o.a. gebruikt in een merk pc.Een packard bell toevallig??

Laatst bewerkt:
ja ik heb inderdaad een packerd bell desktop...
ik heb 2 sloten en zo ver ik had gevonden en logies lijkt (de desktop is uit 2006)
kan er max 2gb in dus 2x1 gb werkgeheugen maar kan ik die van de link kopen of weten jullie ergens waar het goedkoper en beter kan dat wel zou moeten werken? ik ben nieuw op dit gebied dus vandaar :$

EDIT: ja de eerste link in je bericht is de goede zo ver ik kan zien maar volgens mij kan het motherboard max 2gb hebben...

Laatst bewerkt:
Dan ook nog maar even welke packard bell??(imedia?)
Dit om alles eerst zeker te weten

(in een Peugeot 106 ligt namelijk ook een andere versnellingsbak als in een 306)

ik heb deze computer sinds ik 11 ben en heb daar toen (logies) niet bij stilgestaan over welk model/serie we het hebben....Ik heb oversregens alle informatie (video kaart,merk ram,merk koeler,intel) maar dit weet ik niet... zou het helpen als ik een foto plaats :S

Ondertussen ben ik aan het rondneuzen geweest nog. De ver 1.0 kom ik toch uit op een bordje met 2 sloten dat 667mhz aankan(4gb maximaal zie ook in eerder bericht van mij)
Mag ik je dan een tip geven dat goedkoper is als dat jij in je eerste bericht aangaf:
http://www.mycom.nl/Product/Compone...ers&utm_medium=cpc&utm_campaign=tweakersclick

2 van deze reepjes bestellen dan zit je op 4gb.Relatief dus goedkoper als 2x1gb van 22 euro.

heel erg bedankt voor de moeite!
maar ik ben bang dat door de verwarringen die er zijn ik dalik toch erachter kom dat het niet werkt...daarom koop ik dan liever 2x1gb... ''waarom zouden ze anders 1gb totaal erin stoppen ipv 2 of 3?'' het gaat om een een packerd bell van de laatste op voorraard voor die uit de handel werd genomen (opkomst van windows vista) de pc is volgens mij op de markt gekomen in 2004/2005 dus zou 4 niet te groot zijn?

EDIT: messchien heb je hier wat aan de rest van de pc specs dat je zou kunnen natrekken welke packerd bell desktop ik heb?
video kaart: nvdia geforce 7300GS/7200SE
geluids kaart (ingebouwd in moederbord) realtek hd audio
ram kaarten: 2x512MB
harde schijf: 140gb SATA
1 cd station met plek voor een 2de

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens of je achter op je pc een stikker zit met juiste typnr van de PB.
Tevens kun je ook even kijken wat deze scan je geeft(even een vinkjezetten onder: download the scanner)
http://www.crucial.com/systemscanner/

Edit:ik denk toch dat ik goed zit zoals ik het vinden kan.
de 7301 heeft een VIA chip en zou maar 2gb van ddr1 pc3200 aankunnen.
Volgens jou gegevens heb je de 1.0 en die heeft een nvidea chip en zou dan 4gb 667 aankunnen.

Laatst bewerkt:
Je wilt meer geheugen ; je kan maximaal 4GB gberuiken met windows xp 32bit ; dat wordt iets minder door het geheugen wat door verschillende andere onderdelen gebruikt wordt
Dus zeg max 3,5GB
Met 2 reepjes van 2GB heb je dus meer tot je beschikking voor een paar euro extra

Laatst bewerkt:
Kijk eens of je achter op je pc een stikker zit met juiste typnr van de PB.
Tevens kun je ook even kijken wat deze scan je geeft(even een vinkjezetten onder: download the scanner)
http://www.crucial.com/systemscanner/

Edit:ik denk toch dat ik goed zit zoals ik het vinden kan.
de 7301 heeft een VIA chip en zou maar 2gb van ddr1 pc3200 aankunnen.
Volgens jou gegevens heb je de 1.0 en die heeft een nvidea chip en zou dan 4gb 667 aankunnen.

ja dat klopt maar de nvidia kaart zit niet in het moederbord gemonteert zeg maar gewoon in een slot....hoe dan ook de ram chips die erin zitten zijn ddr2 zo ver als ik snapte omdat de gat dat eruit is precies in het midden zit, ik start hem nu op en ga naar die site van u.

EDIT:de scan zegt:
packerd bell cuba motherboard (ms-7301) for spec_cuba en de maximum memory is 2gb volgens de scan, ik heb 2 sloten voor ram.
alleen heel vreemd hij zegt dat ik 512MB ddr pc2-5300 heb 2x maar bij computer memory kopen bied ie ddr2 aan met 1gb per slot :S volgens mij heb ik gewoon ddr2...

Laatst bewerkt:
Wat heeft de scan je opgeleverd?Ben ook wel benieuwd of het juiste bord herkent wordt.
Als je een reepje eruit gehaald hebt en er staat ddr2 op dan weet je het helemaal zeker,en is idd de link van me naar dat reepje een beste oplossing.

zie mij edit voor de uitkomsten..
hoe dan ook de ram heb ik eruit gehaald maar staat niks op van ddr1-2 3 zo ie zo niet hahaha maar toch ik had een plaatje gezien hoe je weet welke het is:
ram-ddr-ddr2-ddr3-cm-measurement-difference.jpg

en als ik kijk bij memory type staat er weer ddr2 pc-5300, ddr2 (non-ecc)
(bij die site scan dinges)

dan koop ik er wel 2 van deze?:
http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Geheugen/Corsair-ValueSelect-DDR2,6671GB/97691

Laatst bewerkt:
bedankt voor de hulp.. alleen er staat niet hoeveel MHZ ik heb en kan.. als ik kijk bij wat hij aanbied aan kopen van nieuwe ram staat er bij allemaal 667MHZ dus dan lijkt het me logies dat dat ze ook zijn :P dan bestel ik ze strax of morgen wel... jullie horen het resultaat nog wel ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan