Ram geheugen verhogen bij spellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

iCarl0o

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2012
Ik heb laatst gezien op een Youtube video dat het mogelijk is om je Ram geheugen te verhogen bij spellen (altans, hij zei het). Ik weet niet hoe dit werkt en of je er een programmetje of iets voor nodig heb. Dit is wat minecraft aangeeft (rechtsbovenin)

2013-03-15_18.13.56.jpg

Ik heb 4 gb ram, waarvan 3,49 beschikbaar. Als het kan wil ik dan het ram geheugen bij gamen (in ieder geval MC) verhogen tot 2gb ram of hoger als dat zonder problemen gaat. Maar is dit uberhaupt wel mogelijk op Windows 7. en kan dit problemen veroorzaken? En hoe werkt het eigenlijk?

Het is hooguit mogelijk om overbodige programma's te sluiten zodat er meer geheugen vrij is voor andere applicaties. Maar magisch meer RAM laten verschijnen is onzin, of er wordt wat anders bedoeld maar dat kan ik zo niet achterhalen. Heb je wellicht een linkje naar het Youtube filmpje?

Wat is bedoel is:
Minecraft gebruikt 247 mb van me ram geheugen. Ik wil als het kan dit verhogen. Ik heb helaas geen link van het filmpje meer. Maar er werdt gezegd dat hij zn ram geheugen had verhoogd naar 3gb ram

EDIT:
Ah ok duidelijk.
Maar ik neem aan dat de game aanspreekt wat nodig is. Beetje crappy geschreven anders.

Laatst bewerkt:
Een programma zal afhankelijk van wat het programma nodig heeft en van hoeveel geheugen er vrij is zelf geheugen reserveren (of Windows kent het toe aan het programma maar op verzoek van het programma).
'Geforceerd' extra geheugen toekennen maakt een programma niet sneller, los van of het mogelijk is of niet.

Los van het geheugen verhaal kun je gamebooster eens proberen. Die sluit allerlei niet benodigde programma's en services als je een spel gaat spelen en start ze ook weer op na het spelen.

@Ikbenbertus: Dat is precies wat ik zoek. Alleen de site begreep ik niet helemaal dus ben ik gaan zoeken op youtube. Ik ben hier op uitgekomen: http://www.youtube.com/watch?v=axxYecLaEIM

Alleen blijf ik bij de CMD vastzitten met deze error:
Naamloos.jpg

Iemand een oplossing? en heb ik het dan wel goed gedaan?

@RogerS: GameBooster heb ik al, alleen mijn Minecraft is Mineshafter. Dat runt via een .jar file en Gamebooster kan dat niet lezen

Laatst bewerkt:
javaw gebruik je om een .jar file te starten. Jij verwijst in een commandoregel naar een .exe

Gamebooster heeft niet voor niks een knop om deze handmatig te starten. Dat is die grote rode knop in het midden.:d

als ik de .exe verander naar de naam van van minecraft proxy.jar krijg ik nog steeds dezelfde error

En ik gebruik Razor Gamebooster, daar is een groene knop met Launch. Als ik daarop klik zonder een game te selecteren. Zegt hij dat ik alsnog een game moet selecteren

Laatst bewerkt:
Mijn fout. Ik gebruikte een oude versie. Ik krijg het vermoeden dat de software is overgenomen door razer.

Naamloos.jpg
Zoals je ziet krijg ik nu deze error. Ik heb gelezen dat het betekent dat java het bestand dan niet kan vinden. Ook heb ik gelezen dat je het kladblok file als een .bat moet opslaan. Dat heb ik gedaan en krijg als ik m opstart dus de cmd. met deze error?
Als iemand een oplossing heeft, heel graag!
Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan