Ram geheugen waarschijnlijk weer kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

codGmer

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
Hallo,

Ik heb een paar weken geleden een pc samengestelt na het installeren bleek het aan het ram geheugen te liggen, die heb ik dus vervangen en toen deed hij het weer. Nu heb ik de nieuwe ram reepjes een paar weken in gebruik en het werkte perfect tot vandaag, ik wilde mijn videokaart nog een klein beetje meer overclocken ik had de core clock enz met 20 mhz verhoogt en toen ik een stability test deed met furmark kwamen er allemaal strepen op mijn beeldscherm en stipjes dus ik wist het is instabiel ik wou het dus terugclocken maar toen ik windows herstarte kreeg ik een blue-screen en alles wat ik probeer ik blijf maar verschillende blue screens krijgen.

STOP:0x000000024
STOP:0x00000003B
STOP:0X0000000F4

Ik ben bezig met een memtest voor de ram reepjes en was geschokt om te zien dat er al voor pass 1 600 error's waren hier een foto:
[smallIMG]http://img40.imageshack.us/img40/781/foto0029zv.jpg[/smallIMG]
Ik hoop niet dat weer mijn ram reepjes kapot zijn...

alvast bedankt:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi !

Inderdaad is tenminste een van de module's defect !

Wel 'n A-merk, hoop ik ?

Dan heb je in elk geval garantie.

Kijk es in je bios of d spanning op de geheugen-modcules niet te hoog staat, anders kan ik het niet verklaren.

Greetz,

Harry.

bedankt voor het antwoord.
Het zijn 2x2GB DDR3 1600 Mhz reepjes van GeilL
ik heb nog garantie ja, ik ga nu even controleren of de spanning niet te hoog staat.
Ik vraag me af hoe de ram reepjes zomaar kapot kunnen gaan bij het overclocken van de videokaart?:shocked:

EDIT: De ram reepjes staan allebij op 1,60 V is dit slecht?

Laatst bewerkt:
op mijn laptop van asus met 4 gb ram ddr2 gebruik ik 1.8 volt voor mijn geheugen

@ Hierboven DDR2 en 3 Zijn verschillend he ... Voltages van ddr2 moet je niet op ddr3 zetten. =>DDR3 zit meestal tussen de 1,5V - 1,65V

On topic:

Wat me opvalt is dat je geheugen niet op de standaard waarde loopt.
Je zegt DDR3 1600Mhz te hebben. Als ik zo de screen bekijk loopt hij nu op 1396Mhz.

OF heb je in de bios lopen spelen...of je mobo hetkernt het geheugen niet als zodanig.

Doe eens een bios reset.

Eerst even in de bios load default values proberen. Werkt dat niet :

-stekker uit de muur
- kast open halen en de cmos baterij er 5 min uitlaten
- terug zetten en weer proberen.

Werkt datniet, kun je het ook manueel invullen met de standaard waardes => Voltages, timings ect, staan op de stickers op de geheugenbalkjes zelf

Werkt dat ook niet, kun je nog een bios update proberen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle antwoorden.

De bios staat nu op de volledige standaard instellingen, en ik vind het raar dat hij niet het volledige ram geheugen pakt, gelukkig werkt mijn pc nu helemaal na het resetten van de bios Bedankt!:thumb:

@ Hierboven DDR2 en 3 Zijn verschillend he ... Voltages van ddr2 moet je niet op ddr3 zetten. =>DDR3 zit meestal tussen de 1,5V - 1,65V

weet ik ook wel ik dacht misschien geeft het een indicatie dat mij laptop geheugen meer stroom gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan