Ram geheugen wordt niet meer volledig gebruikt door windows 7

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cruno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cruno

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2011
hoi,

ik heb al enig tijd het probleem dat mijn windows aangeeft dat ik maar aanspraak kan maken op 2Gb Ram.
ik heb er momenteel 9 Gb ram insteken. Windows herkent deze 9 Gb, maar geeft maar aan dat er maar 2Gb beschikbaar is. het ***** hieraan is dat windows de resterende gb ram neemt van de HDD en dit dus pokke traag is.

Ik heb al de bios geupdate van het mobo, de laatste nieuwe updates van windows geinstalleerd en memtest gedaan. geen problemen met het geheugen te vinden.

Mijn setup

x58-usb3 gigabyte mobo

6gb ddr3 hyperx 1600mhz kingston

3gb ddr3 1300 mhz kingston (deze twee hebben altijd goed op elkaar gedraait, heb ze ook al apart van elkaar ingestoken. blijft hetzelfde probleem geven)

4tb hdd

Geforce 470 GTX

windows 7 home premium 64-bit os

Kan iemand mij helpen. ik kan dus geen games meer spelen of niks op dit systeem

Welkom op Helpmij...

Wil je eens kijken bij:start/uitvoeren en toets in:msconfig.
Dan bij boot(computer opstarten) en dan "geavanceerd".Evt vinkje weghalen bij Max memory.Mocht dat geen oplossing zijn dan trek ik me weer even terug.

Heb ik reeds geprobeerd. Biedt geen oplossing. Toch bedankt

Hoi Cruno,

Wat ook zou kunnen doen is kijken of de processor geen verbogen pins heeft en hem opnieuw op zijn socket plaatsen.

Pinnen zijn niet geplooid. Heeft altijd op deze cpu gewerkt tot een week of twee geleden.

Ga er wel van uit dat die cpu goed zal zijn hoor ,maar het hoef maar iets heel kleins te zijn waardoor zo'n pinnetje net geen goed contact maakt in die socket meestal zit het hem daarin.
Is je meschien een week of twee geleden iets opgevallen ofzo wat meer info kan geven.
Wat geeft hij eigenlijk in het begin als je pc opstart en je het geheugen ziet opgeteld worden aan hoeveel er is.
En hoe staat het geheugen in de bios aangegeven.

Ja ik heb alles nagekeken. Geen pinnetjes krom bik de cpu of op mobo.
Ik heb niks eigenaardig gemerkt. Dat vindt ik juist het rare eraan.

Inde bios staan ze allemaal herkend zoals op het mobo staan en in windows geeft hij ook 9 gb aan maar maar 2 gb bescikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan