Ram geheugen zit VOL!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

yacer

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2012
Berichten
88
hallo,
ik heb sinds kort het probleem dat mijn RAM geheugen vol zit. Dit is erg raar, omdat hij het voorheen nooit zo vol zat. Het is dus dat ik 4 gigh ram heb, vroeger had ik daar genoeg aan. Maar als ik nu twee internetpagina's open heb staan, dan is er al 3 gigh gebruikt. (en als er bijv. Minecraft bij open staat, zit het geheugen al gewoon VOL! er staat op het internet dat je dan een systeemcrash kan krijgen, dus ik ben wel bang dat dat kan gebeuren.) Is er een manier om dit omlaag te brengen?
btw, andere programma's afsluiten helpt ook niet...
alvast bedankt,

Yacer




(ps ik heb nog een plaatje erbij gedaan, om te laten zien dat het erg snel vol zit. Het enige wat ik op heb staan is deze pagina die jullie nu lezen, meer niet! Processor zit goed, maar geheugen zit redelijk dicht tegen de 75% aan. Als ik er nog één programmaatje bij doe, dan staat het op zo'n 94%!!!)
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    39,3 KB · Weergaven: 83
Dit doet vermoeden dat er toch iets op de achtergrond draait. Is je pc goed virusvrij? Heb je al eens gekeken naar welke programma's er automatisch met Windows opgestart worden?
 
Met taakbeheer kan je vrij goed na gaan waar de geheugenvreters zitten.
 
@k1pje ik zal eens kijken of hij nog wel virusvrij is.
@gast0158 Als ik de grootste programma's afsluit, staat het nog op zo'n 70%
 
Yes, opgelost. Door de tip van K1pje heb ik de virusscan nog eens gedaan, en er waren wel degelijk ongewenste bestanden. Nu deze zijn verwijdert (en de virusscan op automatisch na 7 dagen scan uitvoeren) is de pc ineens een stuk sneller EN het geheugen zit nu niet meer vol :D. Sterker nog, hij komt niet verder van de 55%!!!
Dank jullie voor de tips! Ga zo door :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan