Ram geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pannekoeken

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2007
Berichten
135
Beste helpmij-ers,

Klopt het als je 2 reepjes van DDR2- 667 mhz koopt dat ze dan allebij op
333 mhz lopen? Dus 667 : 2 = 333.

Zoniet wat is er dan fout?

Alvast bedankt! Koen
 
Nee, de werkelijke kloksnelheid is 333mhz per reepje en de effectieve kloksnelheid is per reepje 667mhz. DDR staat voor Dual Data Rate, je moet de werkelijke kloksnelheid verdubbelen.
 
Komt wát hierdoor :)?
Het "probleem" is me niet helemaal duidelijk.


Waarschijnlijk heeft de TS met bijv. CPU-Z 333 Mhz gezien terwijl er 667 Mhz in zit. Anders zou ik het ook niet weten:)

Groeten,
René
 
Leuk maar overklokkken doe je nog steeds het beste via het Bios en niet met een programma.
 
Daarbij plaats liever geen directe download links. Mensen wilen graag weten wat ze binnen halen.;)
 
okey, zal ik voortaan doen.
En van dat BIOS is een meest veilige manier van overclocken. Er zijn manieren om in windows je pc over te clocken. Begrijp me niet verkeerd.
 
Ik weet dat er manieren zijn om in Windows "over te klokken". Alleen vertrouw ik toch liever op m'n kennis van het Bios, dan van een programma die het voor je doet.:)
 
Je hebt het minder zelf in de hand, dan via het Bios. Op die manier doet het programma het voor je. Maar goed back ontopic.
 
precies, back on topic. Zit eigenlijk het een beetje te vern....n.
Ik ga me er even in verdiepen en in de middag heb ik een goed werkend antwoord lol.
 
Nog even een laaste vraagje :)

Is het mogelijk om ddr2-667 (2 reepjes) en ddr2-800 (2 reepjes) samen te laten lopen?

Alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan