ram geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcmorgan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2013
hallo ik heb een vraag over ram geheugen
ik heb een toshiba sattellite a300 23u ik heb een windows 8 32 bit pc
en ik heb 3gb ram nu heb ik gelzen dat ik dit kan uitbreiden naar maximaal 8gb
de 3gb die ik nu heb is opgedeelt in 2 slots 1 van 1 en 1 van 2 GB nu wil ik die van 1gb vervangen voor 1 van 4GB
zodat ik intotaal dus 6gb overhoud maar ik heb een intel pentium chip dus heeft het wel effect en het belangerijkste ik heb geeen idee welke soort
ram geheugen van 4gb ik moet bestellen want ik heb al gezien dat niet alles past dus mijn vraag is welke moet ik kopen???? en moet ik wel wat kopen??

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo mcmorgan,

er zit standaard op je laptop een 32-bits Windows versie,
dat betekend dat je niet meer dan 4GB ram kan gebruiken want een 32 bits systeem kan niet meer
geheugen adresseren.
voor het geval je toch wilt upgraden moet je zorgen dat je het volgende hebt:"

ddr2
800 Mhz
Cl6
SODIMM, SO-DIMM, Small Outline-DIMM

ik zou ook in de taak beheer kijken of de processor niet het probleem is.

Dat is niet de bedoeling van een forum, mcmorgan :).

Wanneer je het geheugen uitbreidt naar 6 GB (wat op zich goed is en ook kan) dien je Windows opnieuw te installeren. Zoals gezegd kan een 32-bitsversie van Windows niet meer dan 3,5 GB gebruiken. Stop je er 6 GB in en vervang je je versie van Windows niet, dan kun je slechts 3,5 ervan aanspreken. Upgraden van 32-bits naar 64-bits is helaas niet mogelijk. Voor meer informatie zie ook deze pagina.

Let er bij het kopen van geheugen op dat het om SO-DIMM gaat. Je zult ook DDR2/800 Mhz-geheugen aantreffen zonder deze expliciete vermelding. Dit geheugen is echter groter en past niet.

Modedit: Quote weggehaald, semimod opmerking.

Laatst bewerkt door een moderator:
@mcmorgan
Welkom op helpmij.nl:thumb:
Ik heb je emailadres verwijderd uit je bericht. Reageren doen we via het forum en niet via mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan