RAM kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoeyPC

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2009
Berichten
191
Hoi.

Mijn PC start zichzelf steeds opnieuw op. Zie dit topic

Ik heb al in de logboeken gekeken. Aan de hand van de foutmeldingen en een beetje zoeken op Google vermoed ik dat mijn geheugen kapot is.

Nu wil ik dit testen, en ik weet, dat kan met memtest. Maar aangezien memtest de hele dag draait, en mijn PC zich minstens 1x per dag reset, lijkt me dit niet handig.

Nu wil ik dus een geheugenreepje weghalen en kijken of het dan over is.

Mijn vraag is dan ook meteen: Kan je zomaar een geheugenreepje weghalen? Hoe reageert Windows hierop?

Mijn geheugen is : 4096 MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )

Misschien is het een hele simpele vraag maar ik wil het gewoon zeker weten :thumb:

Alvast bedankt.
 
Een reepje wegnemen en testen is verder geen probleem, als je de kapotte hebt gevonden dan kan je de goede gewoon houden (of als reserve).
En Memtest heeft geen hele dag nodig om het geheugen te testen, dus ik zou memtest gewoon aanzetten en kijken tot hoever die komt.
 
let wel dat de pc uit moet staan als je er een reepje uithaalt :p

en haal ook het 2de reepje eruit (2de bankje er staan nummertjes bij!)

als je het 2de reepje wilt testen doe je het in de eerste bank!

windows reageert hier gewoon normaal op :)
 
Hoi

Bedankt voor de reacties :thumb:

Ik heb één reepje weggehaald.

Ben benieuwd of het nu over is!

Groetjes.
 
Dat memtest zal ik ongeveer 10x laten draaien met het ene reepje en vervolgens 10x met het andere reepje. Als een reepje fouten geeft, weet je genoeg.

Nb: het draaien van 10x memtest kan heel lang duren, dus neem er de tijd voor, of doe het 's nachts o.i.d. :p
 
Ik moet eerlijk zeggen dat de standaard geheugen controle van Windows ook erg goed werkt.
Vanaf Vista, dat wel.
Ik weet niet welk OS jij draait nu natuurlijk.
 
Hij heeft XP, dat staat in het topic wat hij in het eerste topic van dit topic :p al aangaf. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan