ram of hdd ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsEulink

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2013
hallo allemaal,

ten eerste weet ik niet waar ik dit moet plaatsen omdat het niet onder ram en hdd past omdat ik niet weet wat het precies is, sorry alvast als het verkeerd is geplaatst.

ik heb een computer met de volgende onderdelen waar het waarschijnlijk om gaat:
4 gb ram (type en merk onbekend (geen sticker op de ram met informatie))
500mb hdd van WD

nu me probleem ;)

ik heb sinds een paar weken een probleem met me pc, hij werkt prima maar om de X min lijkt het er op alsof me pc een soort van aan het bufferen is (net al je wel eens hebt met niet zo goed internet bij video's ;P ) het duurt ongeveer 1 lange sec. en in die seconde staat alles stil, je kan de muis niet bewegen en typen gaat ook niet. als je dat wel doet is het resultaat pas te merken na die seconde, ik zal een voorbeeld geven om het duidelijker te maken:

wat er te zien is: hoi ik [pc loopt 1 sec vast] ben Niels en ik ben 15 jaar, ik zit op.....
wat ik doe: hoi ik ben Niels en ik ben 15 jaar, ik zit op.....

hoop dat het zo duidelijker is en niet voor meer verwarring heeft gezorgd.

ook bij geluid is dat het geval... als ik muziek luister den me pc loopt voor 1 sec vast dan komen er uit me boxen de toon die er op het moment dat me pc vast liep te horen was.

ik heb me probleem al uitgelegd aan een persoon in de chat die wist me te vertellen dat het waarschijnlijk aan me hdd/ram licht. dus vroeg ik me af hoe de rest op het helpmij forum er overdenkt en misschien zelf hoe ik dit probleem kan oplossen, alvast bedankt.

Niels.

Mogelijk inderdaad je harde schijf, maar dat hoeft niet zo te zijn. Kijk ook eens naar het processorgebruik, voornamelijk wat er aangegeven wordt wanneer de pc hangt.

Harde schijf kan je testen en benchen met HDtune. Voornamelijk de benchmark is interessant om te kijken of je schijf nog naar behoren functioneert.

Je geheugen kan je testen met Memtest86+. Liefst minimaal 8 uur laten lopen (nachtje bijvoorbeeld). Elke fout die daar uitkomt is er eentje teveel.

oke bedankt ga ik daar even mee bezig dan hoor je morgen het resultaat. denk niet dat het aan me processorgebruik licht omdat het altijd gebeurt ook al staat er niks aan.

Niels.

HDD benchmark:

2013-10-22 20_06_47-.png

ram moet ik nog uitvoeren, doe ik vanavond

Laatst bewerkt:
Die benchmark heeft helaas wel wat flinke dalen en raakt zelfs de 0MB/s aan. Dat is geen goed teken, en kan er op wijzen dat je harde schijf versleten is.

Doe eventueel ook de errorscan (uitgebreide, snelle zegt niets).

ErrorScan:
2013-10-22 21_53_23-.png

Benchmark (poging 2) :
2013-10-22 22_04_13-Skype™ - niels-gamersfordutch.png

hopelijk is het met hdd, ram is namelijk duurder ;)

Errorscan ziet er goed uit, de benchmark is wederom helaas slecht :( En dan bedoel ik vooral het enorm inzakken aan het einde van de benchmark.

Geheugen testen is in ieder geval een kleine moeite en kan geen kwaad.

dus die ram test ongeveer 8 uur draaien?
hoe moet ik de resultaten sturen via foto van beeldscherm ?

en waar moet ik precies een foto van maken ?

Foto hoef je niet te maken. Minimaal 8 uur draaien zonder dat er een fout opkomt is een 99,99% garantie dat je werkgeheugen in orde is. Elke fout is er eentje teveel en dit zal duidelijk in beeld komen (rode balken).

vanacht*

benchmark die ik heb uitgevoerd toen alles uit stond:
2013-10-22 22_55_07-.png

Laatst bewerkt:
Die benchmark ziet er al een stuk gezonder uit. Is er toevallig een stukje software dat de hele tijd je harde schijf aanspreekt?

op dat moment (van die rare benchmark stond er 1 game open en paar programma's. net klaar met ram benchmark. niks gevonden (6 uur lang aangestaan)
ik doen hem vandaag nog een X maar dan 8 uur.

oke vandaag heeft hij 9:30 uur gedraaid en niks gevonden, dus denk niet dat het ram is. misschien is het handig als je een keer via teamviewer in me pc kijkt en dat ik dan een hdd test uitvoer dat je kan zien wat er gebeurt als ik iets open of dat er iets gebruik maakt van je hdd

Teamviewer heeft waarschijnlijk weinig nut. Alles wijst op dit moment naar iets met je harde schijf, maar dit kan ook komen omdat er een programma (of virus) steeds gebruik maakt van je harde schijf.

virus scan niks gevonden, denk dat me hdd niet meer helemaal 100% is.. helaas.
zou het verder nog iets anders kunnen zijn ?

Plaats eens screenshot van msconfig bij opstarten en plaats die hier, denkelijk toch iets op de achtergrond wat de resources opsnoept op gezette tijden, miss een update progje?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan