RAM prijsverschil

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mick Durst

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2004
Goeie dag,

Ik heb de ALDI Medion gekocht, maar er zit maar 512 MB RAM geheugen in... Ik wil dit upgraden naar 1024 mb, maar ik vraag me af wat nou het verschil is in prijs en welke ik dan het beste kan kopen.

Ik zie hier bijvoorbeeld:

HP 512MB of Advanced ECC PC2100 DDR SDRAM DIMM Memory Kit (2 x 256 MB) voor 215 euro

HP 512MB DDR 266MHZ (PC2100) memory voor 87 euro

en IBM 256MB DDR 400MHZ (PC3200) geheugen voor 32 euro (waar ik er dan wel 2 van wil)

Al die getallen zeggen me niets, die PC3200 klinkt beter dan PC2100, maar is dat ook zo? en DDR SDRAM of alleen DDR RAM?

Dit zit er in mijn pc:

Processor Intel Pentium 4HT 3.00GHz
Moederbord MSI MS-7048
Geheugen 2x Samsung 256MB DDR400
Videokaart ATi Radeon 9800XXL (XT)
Harde schijf Seagate Barracuda 7200.7 200GB
Ik heb 4 RAM slots waarvan nu 2 in gebruik

Wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt

Misschien een vreemde vraag, maar waarom wil je meer geheugen? 512 MB is voor bijna alles genoeg en upgraden geeft niet veel prestatiewinst.

Als je dan toch geheugen wilt bijplaatsen, doe het dan van hetzelfde type, dus DDR400 (PC3200).

Omdat ik veel dvds decrypt (dit duurt LANG), zware spellen speel (farcry heeft voor optimaal resultaat 1 Gyg Ram vraagt). Dat duurt me allemaal te lang aangezien dat het zo ongeveer het enige is wat ik doe op mijn pc.

Je zult moeten kijken of er nog geheugenbanken over zijn. Vervolgens moet je nagaan, welk geheugen de PC aan kan, het beste is om hetzelfde geheugen erbij te zetten.

Ik heb nog 2 slots over, maar als ik moet kiezen tussen 333 Mhz en 400 Mhz, dan zal 400 vast beter zijn, maar het verschil in prijs is dusdanig groot dat ik dan niet zeker weet of ik de 400 Mhz versie koop.

Koop in ieder geval hetzelfde geheugen als er al in zit. Je kunt anders conflikten krijgen.

het is toch zo dat als je een langzaam geheugen bij een snel geheugen plaatst, dat dan t snelle geheugen langzaam gaat werken (dus op t niveau van die andere geheugen strip)?

Meestal klopt dit, echter in sommige gevallen krijg je problemen. Er volgt dan meestal een geheugendump.

ja, ook dat klopt.
Maar hoe dan ook is t vrij stom om langzamer geheugen erbij te plaatsen.

Geplaatst door marsmannetje
ja, ook dat klopt.
Maar hoe dan ook is t vrij stom om langzamer geheugen erbij te plaatsen.
Wat heb je er aan om sneller geheugen erbij te plaatsen, dat langzaam werkt, met de mogelijkheid op conflikten ??? :8-0:

Koop in ieder geval hetzelfde geheugen als er al in zit. Je kunt anders conflikten krijgen.

Lijkt me niet, dan heb je niet goed gelezen.

Geplaatst door Mick Durst
Ik heb nog 2 slots over, maar als ik moet kiezen tussen 333 Mhz en 400 Mhz, dan zal 400 vast beter zijn, maar het verschil in prijs is dusdanig groot dat ik dan niet zeker weet of ik de 400 Mhz versie koop.
Hij heeft dus 400 en wilde 333 kopen.
Das dus niet slim (nog buiten t risico dat t helemaal niet gaat werken)

Dus jij moet goed lezen :p

Geplaatst door JBS

Oke bedankt :thumb:

Pardon. zie hier boven de volgorde van de berichten.

maar in 1e instantie was hij dit dus niet van plan.

Ik snap niet goed wat jij nu zit te zeiken.

Uhm...

Ik koop gewoon precies dezelfde die er in zit maar dan de 512 mb versie.

Dus deze: Samsung 512MB DDR400

Tsja, mag ik je dan toch aanraden om er toch maar twee van 256 mb te kopen. Je gebruikt namelijk 'dual-channel' geheugen (HT processor) het zou zonde zijn als je de bandbreedte van je geheugen weggooid door er maar één geheugenreepje in te plaatsen.

is het dan wel oke om er 2 van 512 erbij te kopen Maestro12?

dan heb ik dus 2 van 265 en 2 van 512

Ja ook dat kan.
Maar ik snap nog steeds niet waarom je zoveel geheugen wilt.
Ook ik decrypt DVD's met een PIV 2,8 en 'maar' 512mb intern. Dit gaat zeer vlot en spellen als FarCry en Doom3 speel ik met de hoogste instellingen op 1280×1024 en ze lopen vlekkeloos. Nu heb ik tegenwoordig 1Gb intern en het decrypten of de spellen zijn niets sneller, beter of fraaier gworden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan