Ram snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

dtr1998

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Hoi!
Als mijn computer alleen 200 mhz ondersteund is het dan mogelijk om er 800 mhz in te stoppen en dat de computer daar 200 mhz van benut?
Alvast bedankt.

Pff, zonder opgaaf van de gebruikt harware............dat gaat sowieso niet, maar.
Merk en type moederbord of pc?, staat in de manual wat er in kan.

Het ging niet over wat er in mijn computer kan, maar of het mogelijk is om ram te gebruiken met meer snelheid dan de computer ondersteund, of hangt dit ook van type computer af?

Het gaat over de Dell Optiplex 210L. Als ik kijk wat deze computer aankan staat er 200 MHz en 266.7 MHz. Maar als ik op Marktplaats kijk, dan zie ik geen 200/266 MHz. Vandaar de vraag.

Laatst bewerkt:
Ok, ik heb het even (zonder servicetag) opgezocht bij Dell Support, & voor zowel de DeskTop als Minitower komt er hetzelfde uit:

http://accessories.us.dell.com/sna/...cs=19&l=en&s=dhs&mfgpid=190514&chassisid=8331

Er kan dus maximaal 2x1 GB in:
Technology: DDR2 SDRAM Memory Speed: 667 MHz ( PC2-5300 ) Data Integrity Check: Non-ECC.

Daarmee heb je dus een iets ruimere keuze, ook nieuw, & het is dan sowieso wel verstandig om het oude geheugen te verwijderen & in het geheel te vervangen voor nieuwere, bij voorkeur identieke modules.
Anders kan je nog proberen de oude module als laatste in het 2de slot te zetten voor zo min mogelijk snelheidsverlies, alhoewel ik niet zeker weet of het moederbord zoveel verschil wel goed terug klokt.
Kwestie van uitproberen, doet 't, of niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan