RAM uitgebreid voor Full HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaszz85

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Beste mensen

Mijn computer heeft moeite met Full HD video.
Hij speelt het wel, maar hapert, en Windows Moviemaker maakt die stomme fout van:
"De film kan niet gepubliceerd worden, check of alle bronnen nog wel kloppen en er genoeg ruimte is"
(wat natuurlijk in orde is allemaal).
Dus hij kan geen gemonteerde Full HD videos maken.

Ik heb een Dell Inspiron 580
(Intel Core i5 CPU 750 @ 2.67 GHz 64bit met 755GB vrij op C
en een NVIDIA GeForce GT 220 videokaart)
met 3 van de 4 geheugensloten in gebruik.
Voor de 4e heb ik nu net een nieuw passend geheugen besteld;
waarna ik 8GB zal hebben ipv 6.

Nu vroeg ik me af:
Zal dit helpen?
Is er nog iets wat ik kan doen of instellen?

Mvg
Thomas

mijn computer heeft 4 GB maar kan alles gewoon aan.
weet je zeker dat het daaraan ligt?

Oh, wat apart! Wel fijn voor jou!
Nee, dat weet ik niet zeker. Misschien weet iemand hier het.

Hoi,

Mag ik vragen welke windows je draait 32 of 64 bits?

Hoi,

Oke dan kan het geheugen maar gezien bij mcfreak wel misschien even de hardware vergelijken, en heb je het alleen bij gemonteerde hd video's?

ik heb even gezocht en zoiets gevonden als ik heb.
niet alles klopt,ik heb bv 2 hdd's van 500 gb ipv 1 hdd van 1 tb
klik hier voor meer informatie

Mijn computer is met moeilijke dingen vrij sloom, daarom dacht ik dat het een geheugenkwestie is.
Windows Moviemaker speelt Full HD niet goed af tíjdens het monteren. Hij slaat het ook niet op. Er zijn dus geen gemonteerde beelden.
Quicktime speelt de beelden haperend (maar ongeveer 90% in orde).
Format Factory kan de beelden niet omzetten van .mov naar .wmv of .avi.
VReveal kan de beelden wel maar ook maar net omzetten naar wmv.
Windows Mediaplayer speelt de beelden zeer haperend.

Bedankt, maar het belangrijkste is dat Windows Moviemaker het kan monteren.
Gaat dit lukken met 2GB extra RAM en/of is er nog iets anders nodig?

Het zit trouwens zo:
32-bit: max. 4 gb.
64-bit: max 8 gb.

Dus als u er 2 gigayte bijzet, heeft u de maximale limiet van geheugen bereikt, net als mcfreak met 32-bits nu al heeft!

64-Bit heeft een max. van oneindig. Dus dat is het probleem niet.

En 8GB RAM om HD video te monteren? Dacht het niet. De videokaart is te zwak, de GT220 is erg goedkoop. Een HD6670 is al een grote verbetering.

Kijk, volgens mij heb jij er verstand van. Het gaat om FULL HD op een Inspiron 580.
Jij beveelt hiervoor de Sapphire RADEON HD 6670 Ultimate (11192-06-20G) Videokaart aan?
En je noemt dit 'al een' verbetering. Is er nóg iets krachtigers wat ik er in kan stoppen?

Tuurlijk, krachtiger kan altijd. Maar meestal zit je gebonden aan een maximaal aantal watts dat de voeding kan leveren. Ik gok bij deze PC dat het om 300 watt gaat.

De TDP (Thermal Design Power) ligt bij die kaart (De GT220) op 58 watt. Dan kan er dus minimaal een 58 watt videokaart in. De HD6670 heeft een TDP van 66 watt, moet dus niet echt een probleem zijn.

Die kaart die jij hebt uitgezocht is trouwens een passieve kaart, zonder ventilator. Ideaal als je geen lawaai wilt. Je hebt ook gelijk de versie met goed geheugen gepakt, namelijk de GDDR5 versie. Die is krachtiger dan de GDDR3 versie. Bovendien kan je, als je wilt, ook nog een aardig spelletje spelen met die kaart.

Het haperen zou compleet weg moeten zijn aangezien alles wordt gedecodeerd door de kaart, die HD gecertificeerd is. Wanneer hij alsnog niet gepubliceerd kan worden, ligt het probleem ergens anders.

Inderdaad. Even de drivers installeren vanaf de bijgeleverde CD, of via internet en je kunt aan de slag. Meestal doet Windows Update dit zelfs automatisch.

Dat is trouwens een HD6570, volstaat ook, maar is minder krachtig. Bovendien zit er 2GB RAM op wat zwaar overbodig is, en is het een GDDR3 kaart.

HD6670 - http://www.mycom.nl/Product/Beeld-V...ers&utm_medium=cpc&utm_campaign=tweakersclick

Goedkoopste HD6670 GDDR5 die er is. Wanneer je niet zoveel wilt uitgeven kan een HD6570 ook nog, maar dat moet je zelf weten. Alle kaarten waar HD voor staat moeten HD kunnen afspelen, bewerken wordt wel steeds moeilijker naar mate je goedkoper gaat.

Laatst bewerkt:
Heb nog een edit gedaan, misschien dat je er wat aan hebt. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan