RAM upgrade 800 Mhz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjimsitt

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2011
Hallo allen,
Ik had in de planning staan om een nieuwe pc te kopen, aangezien deze erg traag en niet goed te upgraden is. Echter, de traagheid zou misschien wel aan het RAM kunnen liggen, en dat is een stuk goedkoper op de lossen dan een nieuwe PC kopen. Mijn RAM loopt echter maar op 800 Mhz, en ik ben wel een beetje een gamer. Ik heb nu 4 gig en kan dit updaten tot 8 gig. Mijn vraag is nu of dit zin heeft? geeft dit veel performance meer bij games? het is namelijk nogal trage ram (800 Mhz maar he)

Welkom op Helpmij....

Zou je eens de volledige specs willen plaatsen van je systeem.

Dual Core Intel Pentium E6300, 2800 Mhz (10.5*267)
Gigabyte GA-EP41-UD3L
DIMM2: Corsair GB DDR2-800 DRR2 SDRAM (5-5-5-18 @ 400 Mhz)
DIMM2: Corsair GB DDR2-800 DRR2 SDRAM (5-5-5-18 @ 400 Mhz)
NVIDIA GeForce GTS 250 (1024 MB)

voor de rest 4 harde schijven, maar dat heeft er niks mee te maken.

Je ram upgraden heeft op zich niet zoveel zin.800 is de maximale standaard en 1066 is in oc functie te halen.
grootste probleem zit in je videokaart.Een 250 is niet echt een gamerskaart.Ik denk dat je met een betere kaart meer prestatie winst zal halen als het feit dat je je ram zou aanpassen.Je cpu is ook niet de sterkste btw.

EDIT: Om dan even op je oorspronkelijke vraag terug te komen:een goedkopere oplossing die niet echt helpen gaat.Zelf had je al de overweging genomen voor iets nieuws.Ga daarvoor zou ik zeggen.

Laatst bewerkt:
Oke. dat dacht ik al, maar toch bedankt voor de moeite.

hum cpu is ook een probleem
de E6300 is voor de meeste games van tegewoordig minimum specifications of er net onder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan