Ram upgrade

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mehee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mehee

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Hallo,

Aangezien DDR3 geheugen tegenwoordig heel betaalbaar is geworden, zit ik te denken aan een snelheidsupgrade, alleen heb geen flauw idee wat nu precies goed loopt met mijn systeem

Wat in mijn kast zit:

Processor: Intel E6750 processor (2x2.66GHz, 4MB, 1333MHz FSB)
Moederbord: GigaByte GA-P35C-DS3R
Huidig RAM: Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz CL5 Dual Channel Kit

Wat zorgt eigenlijk voor hogere snelheden? slots opvullen tot 3,2 gig en dan wat trager geheugen of gewoon snelst mogelijke ram van 2 gig?
En wat is de max hoeveelheid snelheid aan ram die dit moederbord aankan :o
Met als laatste: klopt het idee over ram dat je er voornamelijk de laadtijden bij programma's mee verkort?

Voor alle hulp, bij voorbaat dank =)

Mvg,
Mehee

Via google zo te vinden:

DDR3:
2 x 1.5V DDR3 DIMM sockets supporting up to 4 GB of system memory
Dual channel memory architecture
Support for DDR3 1333*/1066/800 MHz memory modules

DDR2:
4 x 1.8V DDR2 DIMM sockets supporting up to 8 GB of system memory
Dual channel memory architecture
Support for DDR2 1066*/800/667 MHz memory modules

32 bit "ziet" inderdaad maar 3.2, maar de rest word ook gebruikt. Dus 4 gig kan gewoon.

Random Access Memory (RAM) acts as a high speed middleman, providing enough data from the hard disk for microprocessor to use at any given time without making it wait.

Allereerst, thx voor het snelle antwoord :)

Dat betekent dat de computer op zich in staat is om bijvoorbeeld 6 GB 1333 Mhz ( = PC 10600?) geheugen volledig te benutten?
Wordt dan de totale hoeveelheid ( 6 GB) gebruikt (in bijvoorbeeld games) ?

Quote van ErpCity uit dit topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=437489

XP 32 bit ondersteunt tot maximum 4 Gbyte. De 64 bit versie komt tot 128 Gb.
Je krijgt alleen niet alle 4 Gb te zien (maar deze worden wel gebruikt!) omdat een deel daarvan gereserveerd wordt voor dingen als System BIOS (inclusief moederboard aparaten, add-on kaarten, etc..), moederboard bronnen, Memory mapped I/O, configuratie voor AGP/PCI-Ex/PCI, ander gereserveerd geheugen voor PCI kaarten. Afhankelijk van al deze dingen kun je van 4 Gig iets van tussen de 2,7 en 3,5 overhouden

Hoeveel je van die 4 Gig overhoudt is dus vooral afhankelijk van (alle rommel op) het moederboard... Daarnaast kunnen geinstalleerde programma's (o.a. Windows) ook vast een stukje geheugen claimen, waardoor je dat ook niet meer ziet.....

Maar als je er 3 Gig in hebt zitten, wordt hetzelfde stuk daarvan ook gereserveerd voor al die dingen, dus maakt het wel verschil of je 3 of 4 hebt.... je houdt meer over als bruikbaar geheugen.

Of dit ook toepasbaar is met 6 gig, laat ik in het midden. Denk persoonlijk dat je dan toch moet gaan denken aan 64bit os.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan