RAM upgrade ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roxoz

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2010
Ik heb momenteel 1GB DDR2 SDRAM geheugen, en wil een minecraftserver hostten, maar dat vergt redelijk wat ruimte.
Als ik dan een RAM upgrade wil doen, moet ik dan nog een DDR2 nemen, of kan het ook DDR3 of hoe zit het ?

Hoi Roxoz,

Wat voor geheugen je kan gebruiken is afhankelijk van je computers moederboord. Maar als er nu 1GB DDR2 in zit dan kan er alleen DDR2 er in, want DDR3 heeft een heel andere form.
Als je meer informatie van je computer hebt dan kunnen wij je beter de juiste richting sturen. Maar SD RAM is verschijnlek een laptop module.

Gr,
Ricardo

Fabrikant : Paradigit
Moederbord : FUJITSU SIEMENS D2841-A1
Chipset : Intel G41
Processor : Intel Pentium E2220 @ 2400MHz
Fysiek Geheugen : 1024MB (1 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : Intel(R) G41 Express Chipset
Harde Schijf : SAMSUNG HD252HJ (250GB)

Ik heb PC Wizard, als er meer informatie nodig is kan ik die altijd vinden :)

vaak is het zo dat een moederbord maar 1 type ram (ddr1 ddr2 of ddr3) accepteerd
wij weten niet wat er allemaal in je pc zit dus zou jij ons je spec's kunnen laten zien?

verder is het natuurlijk niet alleen RAM wat bellangerijk is je cpu moet ook krachtig genoeg zijn

EDIT: :o gaat snel

SDram = desktop
SODIMM = laptop ram

Laatst bewerkt:
Firest0rm heeft gelijk, sorry. Af en toe gooi ik ze door elkaar! Maar in ieder geval. Kan er in;

Memory
2 DIMM Sockets (1.8V), 512MB - 8GB, Single Channel or
Dual Channel DDR2 800/667 SDRAM, unbuffered, no ECC

Dus als ik raad aan gewoon nog een module van 2GB er bij te kopen. Of dus 2 x 2GB maar heeft niet veel nut tot dat je een 64 bit besturing systeem gaat draaien.

Kan zijn dat firest0rm nog advies heeft maar deze informatie heb ik hier gevonden;
http://www.i-design.at/hardwarestore/pdf/ds_D2841-A.pdf?PHPSESSID=ff6752e63e24b2a29e1cee8236ba8743

Laatst bewerkt:
Ja, dat is goed. Kijk wel even hoeveel slots je heb want al heb je 2 dan heb je hier weinig aan.

Ik zal na het eten even mijn computer opschroeven en kijken hoeveel sloten RAM ik heb :)

En nee die is dus niet goed.Je hebt al 1 slot bezet.(van de 2)

EDIT:en daarbij...tot hoeveel wil je gaan?
En van welke snelheid is het huidige reepje?

Laatst bewerkt:
En nee die is dus niet goed.Je hebt al 1 slot bezet.(van de 2)

EDIT:en daarbij...tot hoeveel wil je gaan?
En van welke snelheid is het huidige reepje?
Voor de meeste games heb ik minstens 2 GB RAM nodig, en deze is 1 GB, maar ik heb ook nog embedded videokaart, dus die eist ook nog geheugen

Ricardo1588 heeft je nu voorstellen gedaan.
Er zijn dus diverse opties.
Ook van belang is welke snelheid het huidige reepje heeft.Mocht dat 667 zijn en je zou 800 bijplaatsen dan gaat alles op 667 draaien.
dan is een optie 2x2gb en je huidige reep op marktplaats zetten bijv.
Mocht het een 800 reepje zijn dan is 1x2gb een optie.
Of toch 2x2gb en huidig reep op marktplaats(wat je beuren kan beur je)
De diverse keuzes leveren je ofwel 3gb ofwel 4gb op.
Bijplaatsen van 1gb natuurlijk een totaal van 2gb.

Het erin doen heb ik denk ik geen hulp bij nodig :) Probleem opgelost, hartelijk dank aan allen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan