RAM upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

thetwoofus

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2002
Er zat een 128 mb SDRAM in mijn pc en nu heb ik een 256 (dubbelzijd.) in het tweede slot gezet. Deze moeten nu bij elkaar opgeteld worden. Echter, na het opstarten krijg ik 63 mb RAM!! Ik snap er niets van, want als de 256 niet goed zou zijn, waarom wordt er 63 netto gedecteerd i.p.v. 127 zoals voorheen?
Ik hoop dat iemand hier raad mee weet.

Alvast bedankt.

:confused:

SDRam

Hallo !

Je geeft niet op wat voor MOBO je hebt. Oudere MOBO's ondersteunen vaak geen tweezijdig geheugen. Maar dan nog zou je 2 x 128 Mb moeten krijgen. Of heb je soms een oem-computer (Compaq, PB ) ? Die zijn vaak heel kieskeurig wat geheugen betreft en accepteren niet ieder merk. Kijk in elk geval op de site van je MOBO-fabrikant of je nieuwe geheugen wel ondersteunt wordt.
SUCCES !
Harry.

Bedankt Harry,
Daar had ik niet aan gedacht - ik zal het uitzoeken. Toch vind ik het vreemd dat het niet de 128 RAM detecteert maar de helft daarvan!

Nogmaals bedankt voor je snelle reactie.

Doe de 256 er is alleen in ,weet je gelijk of je bord het aan kan

Het doet het niet, dus dat is waarschijnlijk het probleem, de moederbord kan het niet aan. Zal morgen omruilen voor een enkelzijdig.
Bedankt allemaal voor de info, daar had ik echt niet aangedacht, toch de meneer in de pc winkel had het moeten weten, want ik had de specificaties aan hem laten zien.

Groetjes

Het doet het niet, dus dat is waarschijnlijk het probleem, de moederbord kan het niet aan. Zal morgen omruilen voor een enkelzijdig.
Bedankt voor de info, daar had ik echt niet aangedacht, toch de meneer in de pc winkel had het moeten weten, want ik had de specificaties aan hem laten zien.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan