Ram verhogen voor mijn PC ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

DanDW

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2011
Hallo,

Ik ben nu een tijdje bezig met programmas zoals Sony Vegas, Cinema 4D, Photoshop & After Effects, ook speel ik af en toe wel eens een spelletje .. Mijn pc kan het aan maar met moeite dus ik wil graag mijn RAM verhogen. Of, als dat beter is, andere hardware? Ook iets wat ik graag zou willen weten is of 64bit beter is dan 32bit voor editing/gaming? Ik ben niet heel goed met computers dus ik heb geen idee hoe ik nieuwe RAM koop, hoeveel, of het nodig is, en wat voor soort. alvast bedankt,
mvg Daan.

Alles wat ik weet van mijn PC:
-Windows Vista Home Premium 32bit
-Intel Quad Core Q9300 2.50Ghz Processor
-4GB RAM
-Ongeveer 1TB geheugen
-NVIDIA nFORCE 680i Motherboard
-NVIDIA GFORCE 9600 GT

HIER is een screenshot van al mijn geinstalleerde programmas.

Ram verhogen heeft geen zin met een 32-bits besturingssysteem!
Deze kan hoogsten 3 gb "behappen"!

Hoe kan in dan 4GB hebben?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Welkom op Helpmij,

Je kan er 12 gig in stoppen maar 32 bits besturing ziet en gebruikt maar 3,25 gig dan zou je de overstap naar 64 bits moeten overwegen.

Aha, dankjewel ..

Is er een manier om over te gaan naar windows 7/vista 64bit en al mijn programmas the behouden? Wat verlies ik als ik 64bit er op zet?

Nee, een upgrade kan alleen naar een systeem met dezelfde bits.

Dus dat wordt een nieuwe installtie met een 64-bits besturingssysteem.
Hoeveel Ram er maximaal in kan, zal je op moeten zoeken in de handleiding van het moederbord!

Hoi,

Even tussen door je hoeft niet steeds te guote hoor;);)
Ja dan zal je dus een win 64 bts versie moeten installeren en dan ook je programma's opnieuw installeren.

hmm.. dus dat betekent dat ik alles verlies? Er kan in totaal 32GB in en 8GB per keer ..

Oh, dat is echt vervelend. En de data die ik op mijn pc heb staan, zoals films/muziek etc. is er een manier om dat te behouden zonder alles op een externe harde schijf te zetten? Ik had C(80GB) en D(850GB) maar heb er 2 bij ingezet van 1TB per stuk ..

Helaas, ik kan er niet meer en niet minder van maken!

*zucht* .. Nou toch heel erg bedank hoor ;)

@DanDW

Alles op een andere schijf zetten kan alleen de schijf waar de windows op staat wordt geformateerd en opnieuw geinstalleerd.

Edit even als moderator niet steeds quote scheelt ruimte op de server.

Laatst bewerkt:
Ok.. dus alle andere schijven (behalve C) zullen niet geformateerd worden? En de programmas die ik op D geinstalleerd heb dan, zal ik die ook moeten herinstalleren?
Oh ja sorry, maar ik wilde duidelijk make dat wat ik zei naar hem gericht was .. :D

Laatst bewerkt:
Hoi,

topic is duidelijk genoeg hoor;) programma's zal je wel opnieuw moeten ondank dat ze op d staan bestanden zoals films en muziek etc.daarin tegen niet.

Ok.. ik begrijp het. Het probleem is alleen dat ik met sommige programmas projecten heb openstaan die uren werk hebben gekost, ik zou die dan eerst allemaal maark moeten afronden. Ook zal ik ze waarschijnlijk niet allemaal terug kunnen krijgen. Maar even over het kopen van RAM.. Stel ik installeer windows 7 64bit, en wil er RAM bijkopen, wat raad je me aan?

EDIT: Oh en 32bit gaat dus tot 3.25 GB, to hoeveel gaat 64bit, of ligt dat aan je moederbord?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik zou toch niet echt meer als 6 gig nemen, al denk als je win 7 gaat gebruiken dat het al beter gaat vista gebruikt nogal veel geheugen. Het laatste ligt inderdaad aan moederbord.

Laatst bewerkt:
6GB erbij, of +2GB=6GB ? Ook las ik op een ander forum dat je RAM een bepaalde snelheid heeft ofzo.. en je dezelfde snelheid moet kopen. Weet je hier iets meer van?

Hoi,

Ik bedoel inderdaad 6gb max, en ja het is beter om het zelfde geheugen erbij te zetten

Ok.. sorry, laatste vraag, Hoe weet ik wat voor soort geheugen ik heb en waar ik dit kan kopen. En kan ik het er zelf inzetten of beter mijn computer naar een winkel brengen?

Hoi,

Je zou met pc wizard kunnen kijken welk geheugen je hebt en of je het zelf kan plaatsen als je twijfelt zou ik het de winkel laten doen het is niet moeilijk hoor zie hier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan