ram voor win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Hallo,

heb hier een laptopje sony vaio/dual core met 1.5 gig ram en die draait niet echt vlot.
De hd hoor ik rammelen maar heb de read/write test gedaan met CrystalDiskMark en
haalt zo'n 34MB/s read en 29MB/s write.Is het traag zijn nu door de HD of te weinig ram-geheugen?

Gr. Jan

Heb de test gedaan en alles zou in orde/voldoende zijn, en toch draait hij niet vlot

ik vind 1.5 gb RAM geheugen ook niet echt veel het minimum is 1 gb in windows 7 dacht ik en jij zit er 500 mb boven

en dan ligt het ook nog aan welke versie van windows 7 je hebt geïnstalleerd ultimate zal trager zijn dan home basic

ik heb een laptop met 3 gb en vind het ding nog steeds traag ... laptop zijn gewoon over het algemeen niet echt snel

maar als het kan zou ik ram geheugen upgraden (kijk eerst wel tot hoeveel ram geheugen de laptop ondersteunt)

en het is ook maar net wat jij onder traag verstaat ...

Laatst bewerkt:
Ik vind je hdd ook wel erg traag, je zou deze waarschijnlijk wel eens kunnen vervangen, ook door een ssd als je echt een bliksemsnelle laptop zou willen, een ram upgrade misschien mogelijk. zou je het model van de laptop (het model EN uit welke serie) kunnen geven?

Hoi,

het is een Sony Vaio vgn-n31m met OS Windows 7 Ultimate.Oorspronkelijk stond er vista op.

Momenteel zit er een reepje in van 512 en 1024 mb ram.Ik dacht eraan om de 512 te vervangen door een 1024 reepje zodat het ram in dual-channel kan werken wat nu niet het geval is omdat er 2 verschillende groottes in zitten(weet of dit ondersteunt wordt).En volgens de site van sony ondersteunt hij max 2Gb.

Gr. Jan

Laatst bewerkt:
ik zou het zelf toch bij de 1536 mb houden. een snellere hdd zou enorm helpen denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan