Ram

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qaholom

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2005
Mensen, ik heb een gigantisch probleem... Vanmiddag heb ik voor 90 euro bij Norrod 2 dimmetjes intern geheugen gekocht (DDR400, 512 MB) en verrassend genoeg werkt de zooi niet. Ik heb de dimmetjes keurig in de houder geplaatst, heb de gebruiksaanwijzingen van mijn moederbord nauwkeurig gevolgd en verrek; bij het opstarten gaf de PC continu lange pieptonen af, ten teken dat het geen geïnstalleerde RAM gevonden heeft. Ik besloot na verscheidene opstellingen mijn oude dimmetje weer te installeren (256 MB), maar tot mijn ergernis werkte dat ook niet meer (dezelfde lange pieptonen)! Wie helpt mij? Ik zit nogal omhoog...

Bij voorbaat dank. :)

per ongeluk een kadertje losgetrokken in je pc tijdens het installeren?

Kadertje? Wat? bedoel je met 'kadertje'? :P

Laatst bewerkt:
Mensen, ik heb hulp nodig. Wat kan er allemaal fout gegaan zijn en wat kan ik doen om het te verhelpen?

Plaats je oude geheugen terug en zorg ervoor dat je in je bios komt. Zet daar de waardes eens op default en start opnieuw op. Heb je toevallig een "merk" pc? (compaq, hp enz.)
By the way, je had toch geen polyester of wollen trui aan toen je het geheugen vastpakte? Statische elektriciteit kan funest zijn voor geheugenlatjes...

Zorg dat de geheugenlatjes goed in de houders zitten. Dus vrij stevig aandrukken.

Bedankt voor de tips... Nee, ik had geen wollen trui aan ^^ En zoals ik al zei, m'n oude geheugen doet het ook niet meer O.o -zucht- Dat gaat me duiten kosten...

Voordat je gaat wanhopen, controleer even of je je videokaart toevallig niet een zetje hebt gegeven en deze niet helemaal lekker meer zit.

Wel, mijn PC doet 't weer... Ik heb mijn 256 MB RAM maar weer geïnstalleerd en hoewel ik mijn 1 GB er ook bij gedaan heb, pakt m'n PC ze niet *jank*
In de handleiding van mijn moederbord staat dat dit moederbord DDR333 RAM ondersteunt, terwijl die twee van 512 beide DDR400 zijn. Ik stap zo op de fiets om een nieuw moederbord te kopen (die dingen zijn erg goedkoop geworden de laatste tijd)... Nog een antiek moederbord, iemand?

wrom zeg ik nu kadertjes:evil: zat weer met mijn gedachten ergens anders;)(rarara...:p) ik bedoelde dus draadjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan