Ramdisk instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

caveman

Meubilair
Lid geworden
18 aug 2001
Berichten
8.787
Sinds kort heb ik Ramdisk XP Pro, maar wat zijn gunstige instellingen voor de grootte van de ramdisk?
 
Ja :) , ik heb nu de cache van de Phoenix browser op de ramdisk gezet. Verder is het nog even afwachten of het programma de moeite waard is.
 
Wel weer een nieuw probleem. Als ik de cache van IE naar de ramdisk verplaats en dan iets download van 100 mb, blijft er een bestand over van 15 mb (=de grootte van de ramdisk nu). Phoenix heeft gelukkig niet zulke kuren enkan grote downloads wel normaal afmaken.

Ik vrees alleen dat er geen fix voor is voor IE (op een aparte downloadmanger na dan).
 
Ik weet niet wat ze hier precies mee bedoelen:

"b) For downloads over 25MB (RAMDisk size), dont forget to redirect the path elsewhere in your Computer."

Groetjes,

Pieter
 
Een ander pad opgeven is in IE kansloos, om een één of andere nutteloze en irritante reden gooit IE elke download eerst in de cache en pas dan in de opgegeven map!? Het kan wel bij Netscape, Mozilla, Phoenix, Gecko, Konquerer.
 
Het is geen goed programma , van snelheidsverbetering is niks te merken, wel dat het zwaar aan je geheugen en processor trekt. Ik heb zowaar mijn 1e blauwe scherm gezien in xp door een hardware error (van de fictieve ram schijf dus).

Wie zoiets absoluut wil testen, kan beter de ramdisk drivers voor nt 4 proberen, die zijn tenminste nog gratis verkrijgbaar.
 
ben eens aan het spelen gegaan met dat ramdisk.

http://www.arsoft-online.de/index.php?PHPSESSID=0c06602a606eaf26c0d05c28b0b7e8e6

werkt prima met xp.

heb de temp internet files verplaatst naar de ramdisk.

vervolgens bij de internet opties ingesteld dat internet explorer nooit moet kijken naar nieuwe versies van de pagina.

de standaard automatische setting moet je gewoon zien als "altijd" of zoals het internet explorer uitkomt.

hangt af van het aantal bezoeken aan een site en is dus variabel en niet betrouwbaar bij snel wisselende informatie.

cache instellingen zo zetten dat als internet explorer wordt afgesloten de temp int files niet geleegd wordt.

de map in de ramdisk wordt geleegd bij een restart van de computer.



voordeel: alle bezochte sites laden zeer snel uit het geheugen. (google/startpagina en andere sites die weinig wijzigen)

nadeel: een frequent gebruik van de F5 toets is noodzakelijk voor bijvoorbeeld dit forum.

nadeel 2: downloads met explorer kunnen niet groter zijn dan de vrije ruimte in de ramdisk.
een download manager omzeilt dat.

zoals gezegd.

leuk speelgoed maar niet geschikt voor iedereen.

grtz,pe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan