RAMdrive verwijderen voor installeren w98se

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ytos

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Berichten
318
Ik heb op een pc win98se, die niet meer wil opstarten. Bij het opstarten van diskette (om opnieuw te installeren) kwam ik tegen dat er RAMdrive op de pc staat. Dat wil ik er eerst af hebben. Hoe doe ik dat? Ik ben helemaal niet bekend met RAMdrive.

P.S. Ik heb het er zelf in het verleden niet opgezet. Wie het wel heeft gedaan is een raadsel. Kan zoiets "per ongeluk" worden geinstalleerd???
 
RAMDRIVE wordt gebruikt door de bootdiskette van Windows 98 om het ruimtegebrek van een diskette te overbruggen. Dit staat dus niet per se op de harde schijf.
 
Er zit 1 HDD in de pc en een cd-romspeler. HDD heeft slechts 1 partitie (C:). Toch lukt het me om na de cd-speler (D:) ook E: en F: op te roepen. Alleen het commando dir blijft dan hangen. Dus volgens mij staat dat RAMdrive ook ergens op de schijf, maar dan verborgen. Met fdisk zie ik niets en met fdisk /mbr los ik ook niets op (leert de ervaring met de vorige pc). Dus voordat ik nu dingen verpest, wil ik weten of ik het er op andere manieren op kan zetten. Ik zou sowieso wel eens willen weten wat dat RAMdrive doet en waarom iemand het op z'n pc wil zetten.
 
Als je een RAMDRIVE zou hebben dan zou je daar in Windows gewoon naar toe kunnen gaan. In de CONFIG.SYS zou een verwijzing naar RAMDRIVE.SYS moeten staan.

Het kan ook zijn dat je meerdere partities op de harde schijf hebt staan maar deze niet hebt geformateerd. Ook zouden het virtuele CD-rom drive's kunnen zijn. Deze worden vaak geïnstalleerd bij bepaalde Brandsoftware.
 
Geplaatst door Tiborv
Als je een RAMDRIVE zou hebben dan zou je daar in Windows gewoon naar toe kunnen gaan. In de CONFIG.SYS zou een verwijzing naar RAMDRIVE.SYS moeten staan.

Het kan ook zijn dat je meerdere partities op de harde schijf hebt staan maar deze niet hebt geformateerd. Ook zouden het virtuele CD-rom drive's kunnen zijn. Deze worden vaak geïnstalleerd bij bepaalde Brandsoftware.

@Tiborv: Bedankt voor je reactie. Helaas zit ik met de volgende problemen: ik kan Windows niet in, dus naar RAMdrive gaan kan niet.

Ik heb de config.sys al bekeken, maar geen verwijzing gezien. Ik zal echter zodra ik kan weer kijken (het gaat om de pc van m'n neefje, maar nu ben ik thuis, dus niet in staat even te kijken).

Er zijn inderdaad meerdere (virtuele) partities. Niet zichtbaar als je probeert op te starten in Windows. Wel als je opstart met de opstartdiskette (vind ik zelf heel vreemd).

Van virtuele cd-romdrives is geen sprake.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan