Ramgeheugen plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pannekoeken

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2007
Ik heb een ogrinele acer apsire e560 met 1gb werkgeheugen.
In mijn orginele Acer aspire e560 heb ik 2 open plekjes voor ram geheugen.
Waar zit dan die andere 1gb?

Alvast bedankt!

Wat ik ervan lees heeft het apparaat 2 voetjes waar je (totaal) maximaal 2 giga in kunt plaatsen. Tenzij de 2 voetjes "gejongd" hebben, moeten de twee huidige voetjes in de pc 2x512 bevatten en heb je 0 voetjes leeg.

Je verwart toch niet pci sloten met RAM voetjes?

Ram
Grootte geïnstalleerd: 1 GB / 2 GB (max.)
Technologie: DDR II SDRAM
Model: DIMM 240-pins
Configuratiekenmerken: 2 x 512 MB

Bron: tech. info Acer

Laatst bewerkt:
Klopt, ik zat met mijn gedachten bij een ander topic toen ik "laptop" typte. Inmiddels aangepast naar pc.

Hetgeen (de twee voetjes opmerking) hier nog eens wordt bevestigd:

On the inside the Acer is neatly set-up however expanding its components is a no-no because both of the motherboard’s PCI slots are occupied (whilst the two DDR2 DIMM sockets are each populated by 512Mbyte DDR2 modules).

Bron

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik ervan lees heeft het apparaat 2 voetjes waar je (totaal) maximaal 2 giga in kunt plaatsen. Tenzij de 2 voetjes "gejongd" hebben, moeten de twee huidige voetjes in de pc 2x512 bevatten en heb je 0 voetjes leeg.

Je verwart toch niet pci sloten met RAM voetjes?

Ram
Grootte geïnstalleerd: 1 GB / 2 GB (max.)
Technologie: DDR II SDRAM
Model: DIMM 240-pins
Configuratiekenmerken: 2 x 512 MB

Bron: tech. info Acer

Haaha je hebt helemaal gelijk :) Ik heb ze gevonden.. 1tje ervan was kapot :S kan u mij miss vertellen wat voor model ik moet kopen?

Zier er goed uit, maar je kiest van de 2 snelheden waarop het geheugen kan draaien, een module met de laagste snelheid. Dat de prijs en de pinnetjes prima zijn, wil overigens niet altijd zeggen dat 't geheugen ook gaat werken. Daarom kun je geheugen veelal beter bij een lokale pcboer kopen (wel iets duurder), maar mét de toezegging dat je mag ruilen als jouw moederbord er niet mee overweg kan.

Zier er goed uit, maar je kiest van de 2 snelheden waarop het geheugen kan draaien, een module met de laagste snelheid. Dat de prijs en de pinnetjes prima zijn, wil overigens niet altijd zeggen dat 't geheugen ook gaat werken. Daarom kun je geheugen veelal beter bij een lokale pcboer kopen (wel iets duurder), maar mét de toezegging dat je mag ruilen als jouw moederbord er niet mee overweg kan.

Ok dankje :)!

Succes en als je het gekocht hebt en het werkt, zet dan de vraag svp op opgelost.

Ok het is opgelost, maar nog een laatste vraag. kan je ramgeheugen uit laptops halen?
Het is stomme vraag want ik denk dat dat toch een andere type is! Bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan