Rand om afbeelding en openen in nieuw browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

Priske

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2009
Berichten
6
Ik ben aan mijn eerste website begonnen met Dreamweaver. Heel veel ken ik er nog niet van maar heb niet echt het geduld om te wachten met het maken van een site totdat ik het programma voldoende ken...

Ik zit met twee problemen die ik niet opgelost krijg.

Het eerste gaat over een fotoboek dat ik wil maken. Dat wil ik doen door kleine fotootjes aanklikbaar te maken en deze te laten openen in een nieuw browservenster dan net zo groot is als de grote versie van de foto. Met behaviors niet zo moeilijk in te stellen maar in alle browsers die ik gebruik om te testen werkt het prima behalve in internet explorer...Is daar nog iets aan te doen of ik kan maar beter een ander fotoboek bedenken?
Heb even een testversie online gezet zodat jullie het ook kunnen zien :
http://users.telenet.be/ticolana/fotoalbum-tico1.html
Google Chrome, safari en firefox , geen probleem maar in internet explorer opent het fotootje zich achter de webpagina..

En dan het tweede probleem. Van een afbeelding een link maken en er verschijnt een lelijke rand rond de foto: http://users.telenet.be/ticolana/honden.html
Wil ik ook absoluut niet. Had al ergens gelezen dat je border op 0 moet zetten.
Dat in eigenschapscontrole instellen werkt niet en in de html code vind ik nergens geen "border" of iets dat er op lijkt dat ik op 0 kan zetten.

Zo, hoop heel erg dat iemand me daarmee zou kunnen/willen helpen dan kan ik verder bouwen aan mijn website.
 
Voor de rand om het plaatje: selecteer het plaatje in Dreamweaver en zet in de Property Inspector een 0 in het vakje border.
 
Voor de rand om het plaatje: selecteer het plaatje in Dreamweaver en zet in de Property Inspector een 0 in het vakje border.

Heb het daarnet nog eens geprobeerd en nu werkt het ineens wel, bedankt:)
Dat is toch al 1 probleem opgelost:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan