• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Randen plaatsen bij gelijkaardige artikelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieterjank

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2014
Ik heb een lijst met artikels en hun aankoopdata + leverancier.

Nu zou ik per artikelsoort een rand boven en onder willen toevoegen. Is er een gemakkelijke manier om dit in één trek te doen zonder eerst rij per rij te selecteren (met dan nog eens de kans om iet mis te selecteren en opnieuw te kunnen starten). 1000 x dank aan diegene die me de oplossing kan aanbieden

Een voorbeeld van wat ik bedoel staat in de bijlage. Dit is enkel een voorbeeld, het echte bestand bestaat uit 6000+ rijen en +/- 1500 verschillende artikels

excel helpmij.nl randen per artikel.png

=$A2<>$A1
Probeer het eens met deze formule in 'voorwaardelijke opmaak'

Als je in plaats van het plaatje nu eens gewoon het bestandje plaatst dan hoeft niemand het over te tikken.

hallo Willem en Pieter,
6000 regels met voorwaardelijke opmaak kan aardig wat vertraging veroorzaken.
als dat zo blijkt te zijn gebruik dan een macro . eenmaal die macro laten lopen. en daarna vertraagt het niet meer.

Ik zie je voorwaardelijke opmaak formule niet in je voorbeeldje staan
Als ik de formule er in zet gaat het gewoon goed.

Bijlagen

Ik zie je voorwaardelijke opmaak formule niet in je voorbeeldje staan
Als ik de formule er in zet gaat het gewoon goed.

ik gaf als opmaak boven en onderrand in, als ik enkel de onderrand ingeef nu lukt het ook bij mij. THNX!

Waarom maak je geen gebruik van een draaitabel. Persoonlijk vind ik dat overzichtelijker dan lijntjes. Bijna de hele opmaak kan je aanpassen naar eigen smaak.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan