Randjes Achtergrond foto

Status
Niet open voor verdere reacties.

CanTBeaTme

Banned
Lid geworden
25 jul 2006
als ik in photoshop een achtergrond maak ( 500 x 200 ) en die dan op me site zet als achtergrond, dan zijn die randjes echt heel iritant.. en ik ben nog niet goed genoeg in photoshop om dit via daar weg te werken, als ik dan een groote achtergrond neem
( 1024x864) dan is ie wel goed, maar alleen op die resolutie... etc :P mijn vraag, hoe krijg ik mooie bladvulling ( zonder herhaling ofzo liefst) die zich mee uitstrekt als de resolutie groter of kleiner is, en toch dezelfde kwaliteit heeft? :P

Als je een plaatje kunstmatig vergroot wordt het nooit mooier.

Je kun in je plaatje bij de randen wel kleurverloop toepassen met photoshop, naar de kleur van de achtergrond van je website.

Zoals gezegd, een kunstmatige vergroting zal de afbeelding geen goed doen. Vaak wordt de afbeelding dan buitenproportioneel uitgerekt met het resultaat dat er weinig van de oorspronkelijke afbeelding overblijft :confused:

De beste kans is dat je een statische layout maakt met een bepaalde lengte en breedte, op die manier kun je de afbeelding daarop aanpassen.

Zoals gezegd, een kunstmatige vergroting zal de afbeelding geen goed doen. Vaak wordt de afbeelding dan buitenproportioneel uitgerekt met het resultaat dat er weinig van de oorspronkelijke afbeelding overblijft :confused:

De beste kans is dat je een statische layout maakt met een bepaalde lengte en breedte, op die manier kun je de afbeelding daarop aanpassen.

ok, mr dan zal ik dat eerst moetten leren :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan