Random bericht VBS (voor chatbot)

Status
Niet open voor verdere reacties.

lollige

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Hallo allemaal
Mijn broertje is helemaal weg van chatman, de chatbot die reageert op wat je zegt, en hij vroeg aan mij of ik ook zoiets kon maken. Dit heb ik inelkaar geflanst:
Code:
b=true
while b = true
	a=inputbox("Typ hier wat")
	if a = "hallo" then msgbox "hoi"
	if a = "piet" then msgbox "tuurlijk"
	if a = "exit" then b = false
Wend
voorlopig is ie nog niet af :p
Nu wil ik dat als je bijvoorbeeld hallo intypt, hij verschillende antwoorden kan geven, zoals hoi, hallo, hey, haai bijv. Hoe doe ik dat? dat hij bij een tekst meerdere antwoorden kan geven??

EDIT: voor iedereen die het onderwerp niet precies heeft gelezen: ik schrijf Visual Basic Script ;-)

EDIT2: oh sorry, ik bedenk ineens, misschien valt vbs wel onder vba, als dat zo is, zou iemand dan mijn topic kunnen verplaatsen naar het VBA gedeelte?

Laatst bewerkt:
ik weet niet in welke taal je programmeert maar je kan vast wel de functie rnd() of iets als Math.Rnd() gebruiken. Dit levert je een random number op. Kan je een switch case statement op toepassen of een index in een array van strings mee kiezen

dropl zei:
ik weet niet in welke taal je programmeert maar je kan vast wel de functie rnd() of iets als Math.Rnd() gebruiken. Dit levert je een random number op. Kan je een switch case statement op toepassen of een index in een array van strings mee kiezen
ik doe vbs, staat in me onderwerp ;-)
maareh, hoe gebruik ik dan zo'n rnd()? ik ben niet zo ervaren met vbs. Het enige wat ik kan bedenken dat ik gewoon een variabel random maak en dat bijv. als die variabel 0 is dat dan hupeldepup en bij 1 appelflap en bij 2 amahoela ofzo...:confused:

Bedoel je met vbs Visual Basic Script of gewoon Visual Basic?

Maar goed ik doe beide nooit, dus m'n syntax is waarschijnlijk compleet verkeerd.

msgs = new Array( "een", "twee", "drie" );
return msgs[Math.floor(Math.rnd()*3)];

zoiets ongeveer?

dropl zei:
Bedoel je met vbs Visual Basic Script of gewoon Visual Basic?

Maar goed ik doe beide nooit, dus m'n syntax is waarschijnlijk compleet verkeerd.

msgs = new Array( "een", "twee", "drie" );
return msgs[Math.floor(Math.rnd()*3)];

zoiets ongeveer?

ik vrees van niet.. en ik doe script, ik ben me visual basic kwijt, dus houd ik het op script ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan